سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

لبه تکنولوژی

October 15, 2013
9:32 سه شنبه، 23ام مهرماه 1392
کد خبر: 58172

پیشرفت چیپ و بهبود سرعت کول دیسکها تا 50 درصد

شرکت Silicon Motion Technology به تازگی اعلام کرده آنها تولید نمونه های تجاری چیپ های کنترلر USB 3.0 جدیدی را آغاز کرده اند که می تواند سرعت و کارایی کول دیسک ها را تا ۵۰ درصد بهبود بخشد.
 
 
نارنجی به نقل از پی سی ورلد نوشت این شرکت می گوید انتظار دارد کنترلر مجتمع SM3267 تنها از طریق یک کانال سرعت خواندن ۱۶۰ مگابایت بر ثانیه و سرعت نوشتن ۶۰ مگابایت بر ثانیه را فراهم سازد. چنین کارایی نشانه بهبود ۳۰ تا ۵۰ درصدی نسبت به تکنولوژی فلش درایوهای USB 3.0 امروزی است.
 
اگر چه مشخصات استاندارد ثبت شده USB 3.0 به گونه ای است که دستیابی به سرعت ۴.۸ گیگابیت در ثانیه را ممکن می داند، اما باید در نظر گرفت که فلش درایو های یو اس بی 3.0 با محدودیت سرعت سخت افزاری بخش ذخیره اطلاعات فلش در دستگاه روبرو هستند. اغلب کول دیسکهای USB 3.0 موجود در بازار تا سرعت خواندن ۱۰۰ مگابایت بر ثانیه را پشتیبانی می کنند.
 
والاس کوی، مدیرعالم سیلیکون موشن می گوید: «مفتخریم که با معرفی SM3267 توانسته ایم به جایگاهی بالاتر از تمام کنترلهای مصرفی در فلش های USB موجود در بازار دست یابیم که توسط کارخانه های سازنده به نام مورد استفاده قرار می گیرند. و انتظار داریم فلش یو اس بی 3.0 بر پایه SM3267 به زودی تبدیل به استانداری همه گیر در سه ماهه چهارم ۲۰۱۳ شود».
 
این چیپ مجتمع جدید علاوه بر سرعت بیشتر، امکان کار با ولتاژ پایینتر را هم فراهم می آورد. و به جای ۵ ولت معمول کول دیسکها، تنها به ۱.۲ ولت انرژی نیاز دارد. این میزان مصرف نیروی برق باعث می شود ۲۵ تا ۳۰ درصد گرمای کمتری تولید گردد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.