اپراتورها

بازار سرمایه

تلفن همراه

رگولاتوری

October 18, 2013
15:14 جمعه، 26ام مهرماه 1392
کد خبر: 58205

گزارش فارس از ماجرای املاکی که مخابرات به دولت تحویل نمی‌دهد

شرکت ارتباطات زیرساخت می‌گوید: مخابرات پس از خصوصی‌سازی، برخی املاک، ساختمان‌ها و تجهیزات که باید در اختیار دولت باقی می‌ماند را تحویل نمی‌دهد. مخابرات می‌گوید: املاک و ساختمان‌های مشترک در مراکز سوئیچ راه دور در حال تفکیک است.
 
 
به گزارش فارس، به تازگی اختلاف حساب شرکت ارتباطات زیرساخت و شرکت مخابرات ایران بار دیگر علنی شده است.
 
این بار شرکت زیرساخت اعلام کرده که 450 میلیارد تومان از مخابرات طلب‌کار است و به دلیل این بدهی، سرویس جدید از جمله اینترنت به مخابرات واگذار نخواهد کرد.
 
اما این بار شرکت زیرساخت در کنار مطرح کردن موضوع بدهی، اختلاف دیگری را نیز پیش کشیده و گفته علاوه بر بدهی، مخابرات پس از خصوصی‌سازی، برخی املاک، ساختمان و تجهیزات که باید در اختیار دولت باقی می‌ماند را هم به شرکت زیرساخت تحویل نمی‌دهد.
 
امروز موضوع بدهی مخابرات به زیرساخت روشن شده؛ اما در مورد املاکی که مخابرات از تحویل آنها به دولت سرباز می‌زند، سوالاتی بی پاسخ مانده است.
 
پس از پیگیری خبرنگار فارس از این  ماجرا، مشخص شد که موضوع سر مراکز PC و SC است که در زمان دولتی بودن مخابرات در اختیار مخابرات بود و پس از خصوصی‌سازی قرار بود، به حاکمیت تحویل داده شود.
 
مراکز PC و SC، مراکز سوئیچ راه دور هستند که ترافیک بین‌شهری و بین‌استانی استان‌ها را برقرار می‌کنند. تعداد SC ها 8 مرکز و تعداد PCها حدود 100 مرکز است.
 
در پیگیری این موضوع،‌ از طرفین، مدیر کل روابط عمومی شرکت ارتباطات زیرساخت در خصوص موضوع «املاک دولتی در اختیار مخابرات» به قارس، گفت: مخابرات برخی ساختمان‌های مراکز PC و SC در سراسر کشور که باید پس از خصوصی‌سازی در مجموعه دولت باقی می‌ماند را تحویل نداده که در حال رایزنی برای دریافت آنها هستیم.
 
اما معاون شرکت مخابرات ایران از جنبه دیگری به موضوع نگاه می‌کند. سخگوی مخابرات به فارس، گفت: در 8 مرکز SC، گاهی مخابرات در ملک زیرساخت است؛ گاهی زیرساخت در ملک مخابرات؛ در برخی مراکز ساختمان متعلق به مخابرات و زمین از آن زیرساخت است و در برخی مراکز بالعکس.
 
وی می‌گوید: حدود 95 درصد املاک تفکیک شده و املاکی که به صورت مشترک استفاده می‌کردیم نیز در حال تفکیک است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.