اپراتورها

تلفن همراه

October 19, 2013
0:37 شنبه، 27ام مهرماه 1392
کد خبر: 58224

سرگرمی به سبک ایرانسل

اگر از سیم‌کارت تلفن‌همراه خود به جز برقراری تماس و یا ارسال پیامک، انتظارات دیگری هم دارید، سیم‌کارت‌های ایرانسل می‌تواند انتخاب خوبی برای شما باشد. ایرانسل که کمتر از یک ماه دیگر 7ساله می‌شود، توانسته با ارائه محصولاتی متنوع و به‌روز، محیط جدید و متفاوتی را پیش روی کاربرانش بگذارد.
 
 محصولات رنگارنگ در ویترین 
یکی از سرویس‌های جالب برای کاربران ایرانسل، سرویس «ویترین» است. در واقع «ویترین» که از تابستان ۱۳۸۶ شروع بکار کرده، اولین بازار عرضه محصولات و محتوای الکترونیکی روی تلفن همراه در ایران است که در آن، عرضه‌کنندگانِ محتوای الکترونیکی (Content Providers)، طیف بسیار گسترده‌ای از محصولات خود را برای عرضه به مشترکان ایرانسل ارائه می‌کنند. خدماتی که توسط سرویس ویترین ایرانسل در اختیار کاربران قرار می‌گیرد به محصولات چندرسانه‌ای، خدمات متنی، خدمات پیام کوتاه اینترنتی، خدمات پیام چندرسانه‌ای اینترنتی، مسابقات پیام کوتاه، نرم‌افزار ویژه تلفن همراه و محصولات چندرسانه‌ای تقسیم می‌شود. 
محصولات چند رسانه‌ای: برای استفاده از سرویس‌های ویترین در بخش محصولات چند‌رسانه‌ای  باید سرویس MMS و GPRS خود را فعال کنید. از طریق این بخش می‌توانید خدماتی مانند کلیپ‌های ویدیویی، بازی و نرم‌افزارهای کاربردی تلفن همراه، انواع زنگ، تصاویر پس‌زمینه، تم و… را دریافت کنید. همچنین اگر می‌خواهید از این خدمات برای مدت معینی استفاده کنید، بهتر است از بخش «پیام‌های چندرسانه‌ای ثبت نامی» استفاده کنید. 
خدمات متنی: دومین گروه از محصولات ویترین یعنی خدمات متنی، همان طور که از نامش پیداست به صورت پیام کوتاه برای مشترکانی که مایل به استفاده از این خدمات باشند، ارسال می شود. سرویس‌های این گروه شامل خبرنامه‌ها، اطلاعات پزشکی، ورزشی، مذهبی، مطالب آموزشی و… است. پیام‌های ثبت نامی نیز بخش دیگری از خدمات گروه محصولات متنی است. این خدمات، شامل پیامک‌هایی است که برای مدت زمان معین و یا به محض وقوع رویدادهای خاصی برای مشترک ارسال می شود. به عنوان نمونه، شما می‌توانید با سفارش بسته «شعر روز» به مدت یک هفته هر روز یک شعر فارسی را به صورت پیام کوتاه دریافت کنید و یا با سفارش «گل‌های لیگ برتر» به محض به ثمر رسیدن هر گل در لیگ برتر فوتبال، از نتیجه بازی‌های در حال برگزاری مطلع شوید. 
پیام‌کوتاه و MMS اینترنتی: با استفاده از قابلیت ارسال پیام کوتاه یا پیام چندرسانه‌ای (MMS) از طریق وب، بدون نیاز به گوشی تلفن همراه و از طریق اینترنت به سایر مشترکان ایرانسل و نیز تمام افرادی که در ایران و دیگر نقاط جهان از خدمات تلفن همراه استفاده می‌کنند، پیام کوتاه  و MMS ارسال کنید. ارسال این پیام‌ها بسیار مقرون به صرفه‌تر بوده و شما می‌توانید با ایجاد یک فهرست تماس شخصی، به سادگی و به هر تعداد که مایلید، پیام ارسال کنید. 
مسابقات‌پیام‌کوتاه و چندرسانه‌ای: با ورود به منوی مسابقه چندرسانه‌ای می‌توانید توضیحات و شرایط مربوط به هر مسابقه را مشاهده کنید و با ارسال فایل‌های عکس، کلیپ‌های صوتی و تصویری در مسابقه‌های در نظر گرفته شده شرکت کنید. در پایان هر مسابقه نیز به برندگانی که بیشترین امتیاز را کسب کرده‌اند، جوایزی اهدا خواهد شد. 
 
 خرید ویترین با تلفن گویا 
برای دسترسی راحت‌تر کاربران ایرانسل به سرویس‌های ویترین، این شرکت امکان خرید محصولات شنیداری ویترین را از طریق «تلفن‌گویا» فراهم کرده است. برای شروع کافی‌است با شماره گیری 708 از راهنمای تلفن گویا استفاده کنید. براساس اعلام مسوولان ایرانسل، هزینه تماس با تلفن گویا به صورت داخل شبکه محاسبه می‌شود و قیمت هر محصول پیش از خرید به شما اعلام خواهد شد. 
 
 انتخاب آهنگ‌ پیشواز به جای بوق انتظار 
به دنبال تنوع هستید و دوست‌دارید وقتی دوستان و آشنایانتان به شما زنگ می‌زنند، بجای صدای «بوق»، صدای جدیدی را تجربه کنند؟ باید بگوییم که سرویس «آهنگ پیشواز» برای شما طراحی شده است. 
آهنگ‌هایی که در این سرویس قرار گرفته‌ در دسته‌بندی‌های مختلف و با توجه به سلیقه کاربران است. پاپ، سنتی، میهنی، مذهبی و… از جمله دسته‌بندی آهنگ‌هایی است که در بخش پیشواز ایرانسل وجود دارد. هم‌اکنون ایرانسل، گسترده‌ترین طیف آهنگ‌های پیشواز را به مشترکین خود عرضه کرده است. 
اگر این سرویس برایتان جالب است و می‌خواهید اطلاعات بیشتری در این مورد به دست بیاورید بهتر است کد دستوری #777* را شماره‌گیری کنید. 
 
 دسترسی آسان به خبرهای روز 
این روزها آگاهی از خبرهای روز داخلی و خارجی با توجه به حجم انتشارشان برای بسیاری از کاربران از اهمیت خاصی برخوردار است. اگر شما هم جزو این افراد هستید و دوست ندارید از آخرین اخبار و تحلیل روزنامه‌ها، مجلات و سایت‌های خبری عقب بمانید، پیشنهاد می‌کنیم از سرویس «پیشخوان ایرانسل» استفاده کنید. با «پیشخوان ایرانسل»، شما می‌توانید از خلاصه اخبار روز  آگاه شوید و به ازای دریافت هر محصول این سرویس، تنها 40 تومان پرداخت کنید.   
برای فعال‌سازی این سرویس، کد دستوری #5*3*130* را شماره‌گیری کنید تا تنظیمات مربوط به MMS و GPRS گوشی خود را دریافت کنید. همچنین برای ثبت‌نام یا لغو عضویت خود در این سرویس، کد مربوطه را به شماره 8494 ارسال کنید. 
باید یادآوری کنیم که برای دریافت این محصول باید اینترنت همراه (GPRS) گوشی خود را فعال کنید. 
 
 مکان‌یابی کنید 
سرویس«اطلاعات شهری ایرانسل»، یکی دیگر از خدمات این شرکت است که به کمک آن می‌توانید به سادگی، نزدیک‌ترین مراکز ارائه خدمات و نمایندگی‌های ایرانسل، رستوران‌ها، بانک‌ها، بیمارستان‌ها، مساجد، جایگاه‌های سوخت و پارکینگ‌ها را در هر نقطه از کشور که هستید، پیدا کنید. البته قرار است بزودی نشانی سینما‌ها، مراکز اداری، تفریحی، ورزشی، مراکز خدمات پزشکی و مراکز خدمات خودرو نیز به فهرست سرویس اطلاعات شهری اضافه شود. برای شروع کار، ابتدا کد دستوری #8*898* را در سرویس نمای دوستان ثبت کرده و با استفاده از همین کد از امکانات این سرویس استفاده کنید. هزینه دریافت نشانی از طریق پیامک 50 تومان و دریافت نقشه از طریق پیام چند‌رسانه‌ای 75 تومان است. 
 
 نسل جدید اینترنت همراه 
اگر از آن دسته از کاربران هستید که بدون اینترنت نمی‌توانید روزتان را شب کنید، باید بگوییم که ایرانسل برای شما نسل پیشرفته اینترنت همراه (GPRS) یا همان EDGE را در نظر گرفته است. فناوری EDGE سرعتی ۲ برابر GPRS را در اختیار شما قرار می‌دهد. با این سرویس، شما این امکان را دارید که در هر زمان و مکان از طریق سیم‌کارت خود، روی لپ‌تاپ، تبلت یا مرورگر گوشی خود به راحتی به اینترنت دسترسی داشته باشید. برای دریافت تنظیمات اینترنت همراه خود کد دستوری #6*3*130* را شماره‌گیری کنید. 
همچنین اگر نگران هزینه‌های خود هستید، بهتر است از بسته‌های تخفیفی GPRS ایرانسل استفاده کنید. شما می‌توانید با شماره‌گیری کد دستوری #2*2*555* از بسته‌های موجود مطلع شده و بسته مورد نظر خود را فعال کنید. 
در حال حاضر ۱۰۰ مناطق شهری، روستایی، جاده‌ای و ریلی و همچنین تمامی مناطق دریاییِ تحت پوشش شبکه تلفن همراه ایرانسل، تحت پوشش خدمات GPRS و ۵/۹۸ این مناطق، تحت پوشش EDGE قرار دارند. 
 
 صدای جادویی 
اگر از کاربران قدیمی سیم‌کارت‌های ایرانسل هستید و منتظر یک سرویس جدید؛ باید به شما بگوییم که ایرانسل قرار است سرویس جدید خود را به نام «صدای جادویی ایرانسل» معرفی کند. این سرویس هم که در رده سرویس‌های سرگرمی جای‌ می‌گیرد، به کاربران اجازه می‌دهد تا با صدایی غیر از صدای خودشان و با یک صدای فانتزی، با دوستان و آشنایانشان صحبت کنند.   
بعد از راه‌اندازی این سرویس به صورت عمومی اگر مایل به استفاد از صدای جادویی بودید، بهتر است یک پیام رایگان به 7200 بزنید تا اطلاعات بیشتری در خصوص این سرویس کسب کنید. 
 
 یک اپ‌استور ایرانی 
ایرانسل به فکر کاربران گوشی‌های هوشمند که این روزها بر تعدادشان اضافه می‌شود هم بوده و قرار است فروشگاهی به نام «چارسو» برای ارائه برنامه‌های کاربردی تلفن‌‌های هوشمند راه‌اندازی کند. در این فروشگاه محصولات متنوعی شامل انواع برنامه‌های کاربردی، کتاب‌های الکترونیکی، ‌بازی، سرگرمی و… که اکثرا توسط برنامه‌نویسان داخلی تولید شده است، به فروش خواهد رسید. فروش این برنامه‌های کاربردی در قدم اول تنها برای کاربران سیستم عامل جاوا، سیمبین و اندروید امکان‌پذیر خواهد بود. 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.