لبه تکنولوژی

October 22, 2013
22:00 سه شنبه، 30ام مهرماه 1392
کد خبر: 58255

نگرش جوانان در مورد آینده فناوری

مطالعه جدیدی که توسط شرکت اینتل و مرکز Penn Schoen Berland انجام شده است، نگرش مردم در مورد آینده فناوری و نسل آتی نوآوری‌ها در این زمینه را نشان می‌دهد و مشخص می‌کند که کاربران تمایل دارند در آینده کدام یک از فناوری‌ها را بیشتر در اختیار داشته باشند.
 
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، این مطالعه روی جوانان 18 تا 24 سال با نام "شاخص نوآوری اینتل" انجام شد و نشان داد، با وجود اینکه جوانان بزرگترین گروه مخاطبان فناوری محسوب می‌شوند، اما بسته به منطقه جغرافیایی که در آن زندگی می‌کنند نمی‌توانند به تمام فناوری‌های مورد علاقه خود دسترسی داشته باشند.
 
بخش قابل ملاحظه‌ای از این جوانان بر این باور بودند که فناوری باعث می‌شود افراد از بعد انسان بودن خود و خواص مربوط به آن دور شوند و به جای ارتباطات اجتماعی، خود را محصور به ارتباطات در فناوری نوین کنند.
 
به هر حال، 69 درصد جوانانی که در این بررسی شرکت کردند توضیح دادند که فناوری دایره ارتباطات آن‌ها را تقویت می‌کند، 57 درصد فناوری را عامل ارتقا آموزشی دانستند، 52 درصد اعلام کردند که با فناوری می‌توانند بهتر از خدمات حمل و نقل استفاده کنند و 49 درصد هم فناوری را عامل بهبود خدمات بهداشتی دانستند.
 
گفته می‌شود که این گروه از افراد نسبت به کسانی که به کهنسالان امیدهای بیشتر در مورد مزایای فناوری داشتند و بر این باورند بودند که دسترسی آن‌ها به فناوری با میزان بهره‌بری آن‌ها از خدمات مختلف اجتماعی رابطه مستقیم دارد.
 
این بررسی همچنین نشان داد که زنان بالای 45 سال نسبت به زنانی که سن کمتری دارند، بیشتر از فناوری و خدمات آن بهره می‌برند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.