اپراتورها

بازار سرمایه

تلفن همراه

October 22, 2013
23:51 سه شنبه، 30ام مهرماه 1392
کد خبر: 58287

ایرانسل 1.2میلیارد دلار سرمایه خارجی جذب کرده است

مدیر عامل ایرانسل با اشاره به جذب 1.2 میلیارد دلار سرمایه خارجی توسط این شرکت گفت: ایرانسل الگوی موفقی در زمینه جذب سرمایه خارجی است و هیچ پروژه ای در کشور ، این حجم سرمایه خارجی جذب نکرده است .
 
ایرانسل 1.2میلیارد دلار سرمایه خارجی جذب کرده است
به گزارش ایرنا، ˈعلیرضا قلمبردزفولی ˈ شامگاه یکشنبه در نشست خبری که به مناسبت هفتمین سالگرد راه اندازی شبکه تلفن همراه ایرانسل در کشور ، برگزار شد ، افزود: جذب این میزان سرمایه گذاری خارجی حاصل شراکت با شرکت MTN افریقای جنوبی است که 49 درصد سهام ایرانسل متعلق به این شرکت است .
 
وی در مورد مشکل خروج ارز توسط شرکت MTN گفت: به دلیل تحریم های بانکی در زمینه نقل و انتقال ارز مشکل داریم که این موضوع توسط بانک مرکزی در حال پیگیری است .
 
وی در خصوص درآمدهای ایرانسل در سال جاری و تاثیر تحریم های اقتصادی و نوسانات نرخ ارز بر درآمدهای این شرکت گفت: اجازه بدهید اعلام میزان درآمدهای سال 1391 ایرانسل را به فرصت دیگری واگذار کنیم ولی هزینه های این شرکت در سال گذشته افزایش یافته است که به طور طبیعی بر درآمدها اثر دارد.
 
راه اندازی 15 سرویس جدید در یکسال اخیر
دزفولی در مورد عملکرد یکسال اخیر ایرانسل گفت: افزایش ترافیک دیتا به میزان 100درصد در مقایسه با سال گذشته برای سومین سال متوالی ، افزایش 13 برابری سهم فروش الکترونیک و ارایه متنوع ترین و مقرون به صرفه ترین تعرفه در کشور حاصل تلاش این اپراتور در یکسال اخیر است .
 
وی افزود: در یکسال اخیر 15 سرویس جدید از جمله سرویس اطلاعات شهری ، نانو سیم ، اعلام دسترسی ، پیامک صوتی و امکان ضبط و ارسال پیام تا 60 ثانیه راه اندازی شده است.
 
وی با اشاره به این که سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی (رگولاتوری) در خرداد ماه سال جاری ، ایرانسل را بعنوان اپراتور برتر کشور معرفی کرد ، افزود: ایرانسل یکی از 10 شرکت پیشرو در میان 100 شرکت برتر کشور در سال 1390 بود.
 
درآمد 138 هزار میلیارد ریالی دولت از محل فعالیت ایرانسل 
دزفولی سهم ایرانسل از بازار تلفن همراه را 46.1 درصد عنوان کرد و افزود: کل درآمد دولت از محل راه اندازی ایرانسل ظرف هفت سال اخیر 138 هزار میلیارد ریال است که 85 هزار میلیارد ریال آن مستقیم به دولت پرداخت شده است .
 
وی افزود: ایرانسل در این هفت سال بیش از 42 هزار شغل مستقیم و غیر مستقیم ایجاد کرده و با 300 شرک در زمینه فنی ، مهندسی و خدماتی همکاری دارد .
 
مدیر عامل ایرانسل در ادامه افزود: 22 هزار کیلومتر از جاده های اصلی کشور تحت پوشش شبکه ایرانسل قرار داد و پوشش جمعیتی این اپراتور نیز به 82.5 درصد رسیده است.
 
وی میانگین نرخ قطعی مکالمات ایرانسل را در حال حاضر کمتر از یک درصد و به میزان 0.77 درصد اعلام کرد.
 
دزفولی در مورد ارتباطات بین الملل شبکه ایرانسل گفت: ایرانسل با 420 اپراتور دنیا قرارداد رومینگ دارد ، همچنین امکان استفاده از سیم کارت های ایرانسل در طول 21 خط پرواز بین المللی فراهم شده است.
 
مدیرعامل ایرانسل تعداد مشترکان وایمکس ایرانسل را 420 هزار مشترک عنوان کرد و افزود: بیشترین سایت وایمکس در کشور متعلق به ایرانسل است و 35 شهر کشور تحت پوشش شبکه وایمکس این اپراتور قرار دارد.
 
تشعشعات سایت های ایرانسل بهتر از استانداردهای جهانی است 
میر عامل ایرانسل درمورد میزان تشعشات سایت های ایرانسل گفت: اندازه گیری تشعشات سایت های ایرانسل بوسیله سازمان انرژی اتمی ایران انجام می گیرد و میزان تشعشعات این سایت ها بطور متوسط بین یک صدم تا یک پانصدم استانداردهای بین المللی است .
 
جلسه با پلیس فتا در مورد سیم کارت های فعال 
دزفولی در مورد سیم کارت های فعال ایرانسل که در بازار به فروش می رسد ، گفت: درشبکه ایرانسل سیم کارت فعالی که مالک نداشته باشد ، وجود ندارد ، مگر اینکه تقلبی از سوی برخی نمایندگی ها صورت گیرد.
 
وی افزود: با پلیس فتا در مورد سیم کارت های فعال جلسه داشتیم و اعلام کردیم که هر روشی را که پلیس پیشنهاد کند ، حاضریم عملی کنیم .
 
دزفولی گفت: این پدیده ای است که در کشور ایجاد شده و منحصر به ایرانسل نیست و تا زمانی که پلیس و دستگاه قضائیه وارد نشود، قابل حل نیست .
 
میزان بدهی مخابرات به ایرانسل بابت اینتر کانکشن 640 میلیارد تومان است
دزفولی در خصوص ادعای مخابرات مبنی بر زیان ده بودن اینترکانکشن ( خدمات متقابل ) با ایرانسل ، اظهار داشت : مخابرات از بابت اینترکانکشن با ایرانسل ، زیان و ضرر ندارد و از مجموع یک هزار و 900 میلیارد تومان بدهی مخابرات به ایرانسل بابت اینترکانکشن ، این شرکت تاکنون یک هزار و 260 میلیارد تومان پرداخت کرده است .
 
وی میزان بدهی سنواتی مخابرات به ایرانسل بابت اینترکانکشن را 640 میلیارد تومان تومان اعلام کرد.
 
در این نشست خبری همچنین از هفت سرویس جدید ایرانسل شامل سرویس جزیره هوشمند ، پورتال پیام رسانی پیشرفته ،سامانه ارتباط تعاملی ، سامانه جامع ارایه خدمات ، خدمات پیشرفته پیامک ، خدمات ابری و صدای پس زمینه رونمایی شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.