اینترنت و شبکه

باندپهن

باندپهن ثابت

فناوری اطلاعات

October 23, 2013
21:41 چهارشنبه، 1ام آبانماه 1392
کد خبر: 58304

آمادگی مخابرات برای ارایه اینترنت پرسرعت در ۸۰۰۰ روستا

مدیرعامل شرکت ارتباطات ثابت ایران گفت: شرکت ارتباطات ثابت کشور آمادگی دارد ظرف مدت 8 ماه اینترنت پرسرعت را به 8000 روستای کشور برساند، اعتبار نقدینگی آن وجود دارد اما وزارت ارتباطات باید مجوز آنرا صادر کند تا فاز اول آن در دهه فجر افتتاح شود.
 
به گزارش خبرنگار ایسنا- منطقه گیلان، علی کارگزار در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل شرکت مخابرات گیلان با تبریک عید غدیر و بیان حدیثی اظهار کرد: برخی اعمال لذت‏شان می‏رود ولی کیفرشان باقی می‏ماند، در مقابل فرد از برخی اعمال، رنج می‏برد ولی دارای لذت پایدار است.
 
وی ادامه داد: مسوولیت‏ها می‏گذرد اما امیدواریم زمان تحویل مسوولیت کارنامه خوبی از خود بجای بگذاریم و پاداش ماندگاری داشته باشیم.
 
وی با اشاره به اینکه مهندس غرضی زمانی که در مخابرات مسوولیت داشت برای راه‏‌اندازی تلفن همراه رنج‏های زیادی متحمل شد ولی ایستادگی کرد، گفت: امروز بیش از 100 میلیون سیم‌کارت در سطح کشور فعال است که مشکلات مردم را حل می‏‌کند.
 
کارگزار افزود: کاهش ترافیک، سرعت ارائه خدمات و اشتغال ثمره راه‏‌اندازی تلفن همراه در کشور بوده است.
 
وی با تاکید بر اینکه از لحظه‏‌های خدمت باید استفاده بهینه شود، گفت: برطرف کردن نیاز یک نیازمند و مومن نزد خداوند بسیار باارزش است.
 
وی گفت: زیرساخت‏هایICT در کشور خدمات خوبی ارائه می‏‌کند به گونه‏‌ای که ضریب نفوذ تلفن همراه بالغ بر 110 و ضریب نفوذ تلفن ثابت 34 درصد است این در حالیست که متوسط آن در دنیا 16 است. همچنین در زمینه اینترنت و سایر خدمات ICT خدمات خوبی ارائه می‏شود.
 
وی با بیان اینکه دولت و سایر سازمان‏ها باید از زیرساخت‏های ICT و خدمات مخابرات جهت افزایش چندین برابر خدمات خود استفاده کنند و به کارها سرعت ببخشند، ادامه داد: آموزش از راه دور، بهداشت و سلامتی از مواردی است که می‏توان برای توسعه آن از زیرساخت‏های ICT استفاده کرد.
 
کارگزار تصریح کرد: به طور مثال در روستای شین‏‌آباد آذربایجان غربی اگر تمام اعتبار ساخت مدرسه جمع می‏‌شد می‏توانستیم سیستم آموزشی مجازی برای کل روستاهای آذربایجان فراهم کنیم. امروز در تمام نقاط دوردست جهان سیستم مجازی در حال اجراست، بسیاری از مراکز آموزش عالی ما نیز امروزه مجازی شدند و جوانان می‏توانند از روستاهای خود در بالاترین سطح، تحصیلات عالیه داشته باشند.
 
وی ادامه داد: این امکانات وجود دارد و دستگاه‏ها باید از آن استفاده کنند، شرکت ارتباطات ثابت کشور آمادگی دارد ظرف مدت 8 ماه اینترنت پرسرعت را به 8000 روستای کشور برساند، اعتبار نقدینگی آن وجود دارد اما وزارت ارتباطات باید مجوز آن را صادر کند تا فاز اول در دهه فجر افتتاح شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.