امنیت

اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

October 25, 2013
14:43 جمعه، 3ام آبانماه 1392
کد خبر: 58340

هشدار درباره امنیت داده‏‌ها در مرورگر کروم

کار‌شناسان امنیتی به کاربران مرورگر اینترنتی گوگل کروم هشدار داده‌‏اند که هنگام تایپ اطلاعات مهم خود در این مرورگر باید دقت زیادی به خرج دهند. 
 
chrome
 
به گزارش وب‌‏سایت pcworld، پژوهشگران شرکت امنیتی آیدنتیتی فایندر (Identity Finder) هشدار داده‌‏اند که کاربران هنگام تایپ اطلاعات شخصی و مهمی مثل اطلاعات حساب خود در گوگل کروم باید دقت زیادی به خرج دهند چون آسیب‏‌پذیری‌‏های این مروگر ممکن است به سرقت این اطلاعات منجر شود. 
پژوهشگران این شرکت استدلال کرده‌‏اند که مرورگر کروم اطلاعات تایپ شده را به صورت متون ساده (Plain text) در وب هسیتوری خود و بر روی یک درایو سخت‏‌افزاری ذخیره می‌‏کند. هر‌گاه کاربر‌‌ همان اطلاعات را در فرم‌‏های دیگری وارد می‌‏کند، کروم اطلاعات ذخیره شده قبلی را دوباره بازیابی می‌‏کند تا کار وارد کردن اطلاعات برای کاربر آسان‏‌تر شود، اما این کار باعث به خطر افتادن امنیت اطلاعات وی می‌‏شود. 
پژوهشگران این شرکت با طراحی یک بدافزار آزمایشی موفق شدند اطلاعات و داده‌‏هایی را که کروم ذخیره می‌‏کند، به سرقت ببرند. آن‌ها به گوگل توصیه کرده‌‏اند که برای پیشگیری از خطراتی از این دست باید اطلاعات را قبل از ذخیره شدن رمزگذاری کند. 
شرکت گوگل نیز در واکنش به این ادعا‌ها گفته است این شرکت فروشنده محصولات امنیتی، موضوع کم ‏اهمیتی را بزرگ کرده و در مورد آن مبالغه می‌‏کند، چرا که گوگل کنترل کامل نحوه ذخیره شدن چنین داده‌‏هایی را به کاربران سپرده است. این غول جستجوگر در اظهارنظری گفته است گوگل قبل از ذخیره داده‏‌هایی مثل اطلاعات کارت‌‏های اعتباری و غیره از کاربران می‌‏پرسد که آیا اجازه می‌‏دهند داده‏‌هایشان ذخیره شود یا نه. علاوه بر این، کاربران می‌‏توانند اطلاعات ذخیره شده را به کمک سیستم عامل خود رمزگذاری کنند. 
شرکت آیدنتیتی فایندر عمدتاً در زمینه طراحی و عرضه نرم‌‏افزارهایی تخصص دارد که می‌‏توانند اطلاعات حساس و مهم ذخیره شده بر روی رایانه‏‌های شخصی را بیابند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.