اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

October 26, 2013
9:35 شنبه، 4ام آبانماه 1392
کد خبر: 58352

راه اندازی سامانه اینترنتی پرسش و پاسخ و دانشنامه آزاد بومی در حوزه IT

سامانه پرسش و پاسخ در حوزه ی فناوری اطلاعاتبه همت یک دانشجوی 18 ساله ایرانی دانشنامه آزاد بومی "کینگ آی تی" که یک شبکه جامع و امن با رویکرد میزبانی پرسش و پاسخ های کاربران فارسی زبانان در حوزه فناوری اطلاعات است، ایجاد شد.
 
به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، سامانه پرسش و پاسخ کینگ آی تی یک جامعه کاربری با محوریت موضوعات مرتبط با فناوری اطلاعات، نرم افزار، سخت‌افزار و سایر موضوعات مرتبط با این حوزه است و هدف اصلی آن پرسش و پاسخ و آشنایی بیشتر فارسی ‌زبانان با مقولات فوق و افزایش سطح علمی و فنی کاربران فارسی ‌زبان است.
 
مهدی حسنخانی مدیر و طراح جوان این سامانه در گفتگو با ایستنا هدف از راه اندازی این سامانه را ایجاد بستری مناسب برای هدفمند و مجتمع کردن پرسش و پاسخ‌های فارسی‌زبانان در حوزه فناوری اطلاعات و در نتیجه بهتر دیده شدن محتوای فارسی در سطح وب عنوان کرد.
 
وی گفت: این شبکه جامع پرسش و پاسخ فناوری اطلاعات، روشی جدید برای به اشتراک گذاری اطلاعات است که محیط پرسش و پاسخ را برای مختصصان فناوری اطلاعات و امکان به اشتراک گذاری دانش و انتقال تجربیات آنها را به سایر کاربران فراهم می‌کند.
 
حسنخانی با بیان اینکه در این سامانه، به ازای هر فعالیت و مشارکت در پرسش و پاسخ ها امتیازی از سوی سایر کاربران به کاربر پاسخ دهنده تعلق می گیرد افزود: امروزه پرسش و پاسخ یک راه جدید برای به اشتراک گذاری اطلاعات می‌باشد و سایت "کینگ آی تی " با هدف ایجاد یک محیط پرسش و پاسخ مختص فناوری اطلاعات برای به اشتراک گذاری دانش کاربران و انتقال تجربیات آنها به سایر کاربران راه‌اندازی شده است. به ازای هر فعالیت و مشارکت در پرسش و پاسخ امتیازی از سوی کاربران به شما تعلق می‌گیرد. امتیاز معیاری برای اعتماد کابران به شماست. برای کسب امتیاز باید پرسش و پاسخ های مفید ارسال کنید تا با افزایش امتیاز و رسیدن به حد نصاب مشخصی، بعضی امکانات مدیریتی برای شما فعال ‌شود. در کینگ آی تی  خود کاربران در مدیریت نقش مستقیم خواهند داشت، کاربران هر چه بیشتر تلاش کنند امکانات مدیریتی بیشتری به آن ها تعلق می گیرد. به واسطه ی این قابلیت ها پرسش‌ها و پاسخ‌ها می‌توانند توسط سایر اعضا ویرایش شوند مانند جامعه ی کاربری ویکی پدیا که این کار باعث می‌شود مطالب موجود در سایت همیشه به روز نگه‌داشته شوند حتی زمانی که نویسنده ‌ی اصلی آن حاضر نباشد.
 
به  گزارش ایستنا، امکان رای دادن به سوال‌ها و جواب‌ها و انتخاب بهترین جواب از ویژگی‌های مهم این سامانه به شمار می رود، در این سامانه بومی از تگ‌ها به عنوان کلمات کلیدی که به جست‌وجوپذیری بهتر سوالات کمک می‌کنند استفاده می‌شود و کاربران می‌توانند تگ‌های مورد علاقه خود را مشخص کنند تا هر وقت سوالی در زمینه آن تگ‌ها پرسیده شد، سوال برای آن‌ها ایمیل شود.
همچنین دسترسی به جذاب ترین و پربازدیدترین پرسش ها برای افزایش اطلاعات و ارائه دستورالعمل گام به گام برای رسیدن به پاسخ سوال مورد نظر از دیگر ویژگیهای این دانشنامه آزاد در حوزه فناوری اطلاعات است.
 
این سامانه به آدرس https://kingit.ir هم اکنون در نسخه آزمایشی قرار دارد و قرار است در نسخه اصلی زمینه کارآفرینی و ایجاد درآمد برای متخصصان این حوزه فراهم شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.