امنیت

فناوری اطلاعات

October 27, 2013
14:22 یکشنبه، 5ام آبانماه 1392
کد خبر: 58373

رقابت برای کشف تقلب های تراکنش بانکی در دانشگاه امیرکبیر

دومین دوره مسابقات هوش مصنوعی با هدف رفع نیازهای بخش صنعت با حضور 70 تیم از 7 آبان ماه از سوی دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار می‌شود.
 
به گزارش مهر، دکتر احمد نیک آبادی- دبیر کمیته فنی دومین دوره مسابقات هوش مصنوعی، با بیان اینکه این مسابقات از 7 تا 10 آبان ماه جاری برگزار می‌شود، گفت: این مسابقات از سوی دانشگاه صنعتی امیرکبیر و با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و اتحادیه صنایع هوایی و فضایی برگزار خواهد شد.
 
وی ارتقاء دانش بومی در زمینه هوش مصنوعی، شناسایی و معرفی محصولات و شرکت‌های موفق داخلی مرتبط با هوش مصنوعی، فراهم ساختن بسترهای لازم برای عرضه ایده‌های جدید محققان و کمک به تجاری ‌سازی آنها و فراهم ساختن بسترهای لازم برای عرضه نیازهای سازمان‌ها، شرکت‌ها و صنایع و ارائه راهکار توسط محققان را از اهداف این مسابقات عنوان کرد.
 
نیک آبادی با اشاره به نحوه ثبت نام در این دوره از مسابقات اظهار داشت: پس از فراخوان در مرحله ثبت نام اولیه 150 تیم از 140 دانشگاه و موسسات آموزشی در این مسابقات اعلام آمادگی کردند که پس از ارزیابی 70 تیم به صورت قطعی در این مسابقات ثبت نام شدند.
 
وی تعداد لیگ‌های این مسابقه را 10 لیگ ذکر کرد و ادامه داد: تشخیص رفتار غیر عادی در محیط های بسته، تشخیص نفوذ در شبکه‌های کامپیوتری، تشخیص تقلب در تراکنش‌های بانکی، تشخیص و تعیین نوع خودرو، حذف علایم اضافی از ویدئو، شناسایی متون تایپی فارسی، تصحیح هوشمند قرائت نماز، شناسایی فایل‌های ویروسی، سخت افزارهای هوشمند و شناسایی چهره انسان از جمله لیگ‌های این مسابقه هستند.
 
دبیر کمیته فنی دومین دوره مسابقات هوش مصنوعی حل مسایل کاربردی کشور را از اهداف این مسابقات نام برد و خاطر نشان کرد: در این راستا مشکلات بخش صنعتی کشور را از صاحبان صنایع جویا شدیم و بر این اساس لیگ‌های این مسابقات تعریف شدند.
 
وی یادآور شد: در این مسابقات دانشجویان دوره‌های دکتری و کارشناسی ارشد حضور خواهند داشت که اغلب موضوع پایان نامه‌های آنها در زمینه‌های مختلف هوش مصنوعی است.
 
وی دانشگاه فردوسی مشهد، دانشگاه اراک، دانشگاه صنعتی امیرکبیر، دانشگاه آزاد، خواجه نصیر الدین طوسی، بین المللی امام خمینی، هرمزگان، شیراز، حکیم سبزواری، کاشان، شهید باهنر کرمان؛ شهید بهشتی، پیام نور، سمنان و دانشگاه شهید رجایی را از جمله دانشگاه‌های شرکت کننده در این مسابقات ذکر کرد و افزود: علاوه بر این تیم‌هایی از شرکت‌های خصوصی نیز در مسابقات هوش مصنوعی حضور خواهند داشت.
 
دبیر کمیته فنی دومین دوره مسابقات هوش مصنوعی خاطر نشان کرد: به منظور تشویق بیشتر محققان به شرکت در مسابقات جوایز ارزنده‌ای نظیر هدایای نقدی، پذیرش بدون کنکور در مقاطع ارشد و دکتری در رشته‌های مرتبط و معرفی برگزیدگان به جشنواره جوان خوارزمی در نظر گرفته شده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.