اپراتورها

تلفن همراه

رگولاتوری

October 28, 2013
19:57 دوشنبه، 6ام آبانماه 1392
کد خبر: 58404

معاون سازمان محیط زیست: دستورالعمل امواج دکل های مخابراتی به زودی تدوین می‌شود!

معاون انسانی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: تاکنون سازمان محیط زیست دستورالعمل یا استاندارد خاصی برای وضعیت امواج دکل های مخابراتی نداشته اما به زودی این دستورالعمل تدوین می شود.
دستورالعمل امواج دکل های مخابراتی به زودی تدوین می شود.
 
سعید متصدی ˈ روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بخشی از سرفصل های این دستورالعمل تهیه شده که باید به تصویب مراجع ذی صلاح برسد تا اجرا شود ، از این رو این دستورالعمل به زودی تدوین ، تصویب و اجرایی می شود.
 
وی اظهار داشت: در زمینه ساماندهی دکل های مخابراتی بحثی در شورای اسلامی شهر تهران مطرح بود که بر اساس مصوبه این شورا، دکل های مخابراتی به عنوان یک سازه شناخته می شوند و برای نصب باید تمام مجوزهای مربوط به ساخت و ساز را دریافت کنند.
 
متصدی ادامه داد: همچنین سعی شد تا تعداد دکل ها کاهش یابد از این رو باید به گونه ای برنامه ریزی شود تا از یک دکل برای نصب چند اپراتور استفاده شود.
در این دستورالعمل فاصله نصب دکل های مخابراتی زمینی و هوایی ( پشت بام ها ) در تهران تعیین شده که بر اساس آن فاصله دکل ها برای مناطق مسکونی حداقل تا شعاع 50 متر و مناطق حساس مانند مدارس، مهد کودک ها، بیمارستان ها و دانشگاه ها حداقل تا شعاع 100 متری تعیین شده است.
وی افزود: در این دستورالعمل فاصله نصب دکل های مخابراتی زمینی و هوایی ( پشت بام ها ) در تهران تعیین شده که بر اساس آن فاصله دکل ها برای مناطق مسکونی حداقل تا شعاع 50 متر و مناطق حساس مانند مدارس، مهد کودک ها، بیمارستان ها و دانشگاه ها حداقل تا شعاع 100 متری تعیین شده است.
 
معاون انسانی سازمان حفاظت محیط زیست در مورد فاصله دکل های پشت بامی گفت: در مورد دکل های پشت بامی آنچه مشکل آفرین است تشعشی است که از آنتن این دکل ها به خانه های اطراف متصاعد می شود.
 
متصدی ادامه داد: در این دستورالعمل تعیین شده تا دکل هایی که بر روی پشت بام خانه ها نصب می شوند در فاصله 50 متری در اطراف و مجاور آنها، خانه مسکونی وجود نداشته باشد،دکل هایی که قرار است نصب شوند باید از این دستورالعمل شورای اسلامی شهر تهران تبعیت کنند.
 
وی گفت: متاسفانه برخی دکل ها به صورت غیر مجاز نصب شده اند که باید شناسایی شوند تا برای تعیین تکلیف به کمیسیون ماده 100 شهرداری ها ارجاع داده شوند که این کار وظیفه شهرداری تهران است . برای این کار کارگروهی نیز در شورای شهر تشکیل شده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.