تجارت الکترونیک

تلفن همراه

فناوری اطلاعات

October 28, 2013
20:52 دوشنبه، 6ام آبانماه 1392
کد خبر: 58417

استفاده از سیستم‏‌های فروش فروشگاهی همراه در پنج سال آینده سه برابر می‌‏شود

برآوردهای یک شرکت پژوهشی نشان می‌‏دهد در پنج سال آینده تعداد فروشگاه‏‌هایی که از سیستم‏‌های فروش فروشگاهی همراه (Mobile PoS) استفاده می‌‏کنند، به بیش از سه برابر افزایش خواهد یافت. 
 
به گزارش وب‏‌سایت businessnewsdaily، شرکت اینفوگروپ که پژوهش‏‌هایی را در حوزه بازاریابی انجام می‌‏دهد، پیش‌‏بینی کرده است تعداد فروشگاه‏‌هایی که در پنج سال آینده از سیستم‌‏های فروش فروشگاهی همراه استفاده می‌‏کنند سه برابر خواهد شد. برآوردهای این شرکت نشان می‌‏دهد در حال حاضر حدود ۲۶ درصد از فروشگاه‌‏هایی که در این مطالعه شرکت کرده‌‏اند، از سیستم‌‏های فروش فروشگاهی همراه استفاده می‌‏کنند. 
پژوهشگران شرکت اینفوگروپ در این مطالعه با ۱۰۰ نفر از مدیران فروشگاه‏‌ها و خرده‌‏فروشی‏‌ها مصاحبه‏‌کرده‏‌اند. بیش از نیمی از پاسخگویان گفته‌‏اند قصد دارند تا سال ۲۰۱۸ از این فناوری استفاده کنند. فقط ۲۳ درصد از آن‌ها گفته‏‌اند علاقه‏‌ای به استفاده از راهکارهای فروش فروشگاهی همراه ندارند. 
سیستم‌‏های فروش فروشگاهی همراه دارای قابلیت‏‌های ویژه‌‏ای برای شناسایی جریان حاکم بر فهرست موجودی انبار و رفتار‌ها و عادات مشتریان است، اما پژوهشگران دریافته‌‏اند که بخش زیادی از فروشگاه‏‌ها قادر به سرمایه‏‌گذاری بر روی این قابلیت‏‌ها نیستند. 
دون پاتریک، رئیس بخش راهکارهای بازاریابی هدفمند شرکت اینفو گروپ درباره اهمیت سیستم‏‌های فروش فروشگاه‌‏های همراه گفته است: استفاده از سیستم‏‌های فروش فروشگاهی همراه روش فوق‌‏العاده‌‏ای برای جمع‌‏آوری اطلاعات ارزشمند مربوط به مشتریان است، اما نظرسنجی ما نشان داده است که فروشندگان فقط با داده‏‌هایی که هم‏‌اکنون در اختیار دارند، دست به گریبان هستند. وی به فروشندگان توصیه کرده است برای به حداکثر رساندن بازگشت سرمایه و ارتقای تجربه مشتری خود باید در زمینه استفاده از راهکارهای تحلیلی نیز سرمایه‏‌گذاری کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.