فناوری اطلاعات

October 28, 2013
20:55 دوشنبه، 6ام آبانماه 1392
کد خبر: 58420

هندی‏‌ها ۷۱ میلیارد دلار در بازار IT هزینه می‌‏کنند

شرکت پژوهشی گارتنر پیش‌‏بینی کرده است که هندی‏‌ها در سال ۲۰۱۴ بیش از ۷۱ میلیارد دلار در بازار آی تی هزینه خواهند کرد. 
 
تحلیل‏گران گارتنر پیش‌‏بینی کرده‌‏اند هزینه‏‌کرد هندی‏‌ها در بازار آی تی در سال ۲۰۱۴ به ۳. ۷۱ میلیارد دلار برسد که این رقم ۹. ۵ درصد بیشتر از ۴. ۶۷ میلیارد دلاری است که پیش‏‌بینی می‌‏شد در سال ۲۰۱۳ در این بازار صرف کنند. این شرکت همچنین پیش‏‌بینی کرده است که بخش خدمات آی تی هند در سال ۲۰۱۲ شاهد رشد ۱. ۱۲ درصدی درآمدهای خود خواهد بود. صنعت نرم‌‏افزاری این کشور نیز رشد درآمدی ۱۰ درصدی را تجربه خواهد کرد و بخش خدمات ارتباطات راه دور این کشور که هم‏‌اکنون بیش از ۴۲ درصد از بازار فناوری‏‌های ارتباطی و اطلاعاتی (ICT) هند را از آن خود کرده است، بیش از ۲ درصد رشد خواهد داشت. 
بر اساس این گزارش، هزینه‌‏کرد هندی‏‌ها در بخش ابزارهایی مثل گوشی‏‌های همراه، رایانه‏‌های شخصی، تبلت‏‌ها و پرینتر‌ها نیز در سال ۲۰۱۴ به ۵. ۲۳ میلیارد دلار خواهد رسید که این رقم ۶ درصد بیشتر از هزینه‏‌کرد سال ۲۰۱۳ خواهد بود. بخش خدمات آی تی نیز بیش از سایر بخش‏‌های بازار رشد خواهد داشت و ۲. ۱۱ میلیارد دلار درآمد را نصیب عرضه‎‏کنندگان خواهد کرد. 
برآوردهای گارتنر حاکی از این است که هزینه‌‏کرد‌ها در بخش سیستم‏‌های پایگاه داده در هند نیز در سال ۲۰۱۴ به بیش از ۴. ۲ میلیارد دلار خواهد رسید. 
شرکت گارتنر همچنین میزان رشد هزینه‌‏کرد کسب و کار‌ها و سازمان‏‌های هندی در بازار آی تی را تا سال ۲۰۱۷ پیش‌‏بینی کرده است. بر اساس این پیش‏‌بینی در سال ۲۰۱۷، نزدیک به ۹۳ میلیارد دلار در بازار آی تی این کشور هزینه خواهد شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.