سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

October 28, 2013
21:06 دوشنبه، 6ام آبانماه 1392
کد خبر: 58421

ASUS جدیدترین کارت گرافیک AMD را معرفی کرد

این کارت گرافیکی برای استفاده از حداکثر توان پردازنده گرافیکی بهینه شده و با استفاده از فناوری‌های اختصاصی ایسوس با بهره‌برداری از حداکثر قدرت تراشه Radeon R9 290X و قابلیت‌های AMD Eyefinity و TrueAudio تجربه لذت‌بخشی از اجرای بازی‌های رایانه‌ای ارایه می‌دهد.
 
 
به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، کارت گرافیکی جدید ایسوس از تراشه Radeon™ R9 290X قدرت می‌گیرد و با ابزار اختصاصی بهینه‌سازی ایسوس برای افزایش سریع‌ کارایی با رابط کاربری آسان بهره می‌برد. در این کارت از چهار گیگابایت حافظه گرافیکی فوق سریع GDDR5 برای اجرای بازی‌ها با حداکثر جزییات گرافیکی و بیشترین کیفیت تصویر استفاده می‌کند. دو قابلیت AMD Eyefinity برای نمایش تصویر در چندین مانیتور با قدرت مدیریت پیشرفته آنها و TrueAudio با توان پخش دقیق‌ترین جزییات صوتی در محیط بازی به این کارت افزوده شده‌اند.
 
تراشه گرافیکی قدرتمند R9 290X از رابط DirectX نسخه 11.2 و همچنین رابط جدید برنامه‌نویسی AMD به نام Mantle پشتیبانی می‌کند و توان اجرای سنگین‌ترین بازی‌های رایانه‌ای را دارد.
کارت گرافیکی ASUS R9 290X مزیت‌های منحصر به فردی در کنترل پردازنده گرافیکی دارد. ابزار اختصاصی ایسوس به کاربران کمک می‌کند از حداکثر توان تراشه R9 290X  بهره‌مند شوند. این ابزار در زمینه کنترل دقیق فرکانس و ولتاژ پردازنده و حافظه گرافیکی امکانات قابل توجهی ارایه می‌دهد و تنظیم فن‌ها و آستانه مصرف انرژی کارت از طریق آن امکان‌پذیر است. از این طریق کاربران می‌توانند به راحتی کارت را اورکلاک کنند و با یک ابزار ساده تنظیمات پیشرفته را با اعتماد به نفس اجرا کنند.
 
یکی از ویژگی‌های این ابزار امکان انتشار تصاویر روی اینترنت حین اجرای تنظیمات است و دیگران نیز می‌توانند بطور همزمان تصاو.یر مربوط به اورکلاک را مشاهده کنند. در صورت تمایل روی این تصاویر متن بنویسید، عکسی به آن اضافه کنید یا تصویر وب کم خود را در کنار تصاویر قرار دهید. 
 
در کارت گرافیکی ایسوس R9 290X از چهار گیگابایت حافظه فوق سریع گرافیکی استفاده شده است  که توانایی بکارگیری بیشترین سطح جزییات گرافیکی در بالاتری کیفیت تصویر را برای کاربران فراهم می‌کند. فناوری AMD Eyefinity برای نمایش تصویر در چندین مانیتور در کنار یکدیگر است و از این طریق کاربران می‌توانند بازی را در یک نمایشگر گسترده مشاهده کنند. از این طریق می‌توان 6 مانیتور را بطور همزمان با پورت‌های DVI و DisplayPort به کارت متصل کرد. بدیهی است کارت گرافیکی ایسوس R9 290X از آخرین رابط گرافیکی دایرکت ایکس 11.2 پشتیبانی می‌کند که مجهز به فناوری‌هایی مانند GPU tessellation است. این قابلیت برای پردازش بهتر جزییات ژئومتری گرافیکی کاربرد دارد و از طریق آن کاراکترها در محیط بازی جلوه واقعی پیدا می‌کنند. از دیگر ویژگی‌های این مدل می‌توان به رابط نرم‌افزاری Mantle اشاره کرد که برای برنامه‌نویسان توسعه پیدا کرده و این افراد توانایی دسترسی مستقیم به پردازنده گرافیکی را پیدا می‌کنند. در نتیجه استفاده از این رابط توسعه‌دهندگان بازی‌های رایانه‌ای می ‌توانند بازی‌هایی با کارایی بیشتر و کیفیت بالاتر تولید کنند. کارت گرافیکی R9 290X از مزیت‌های فناوری صوتی TrueAudio نیز بهره‌ می‌برد. این فناوری از طریق یک هسته مستقل پردازشی که درون تراشه گرافیکی قرار گرفته، صدای شفافی ارایه می‌کند و باعث می‌شود خروجی صوتی کارت به صدای واقعی نزدیک شود.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.