تلفن همراه

گوشی

October 29, 2013
15:34 سه شنبه، 7ام آبانماه 1392
کد خبر: 58442

SAP تمایلی به خرید BlackBerry ندارد

مدیر مالی شرکت SAP اعلام کرد که این گروه شرکت‌های بزرگ نرم‌افزاری آلمانی هیچ تصمیمی برای خرید شرکت کانادایی BlackBerry ندارند.
 
این طور که خبرگزاری رویترز گزارش داده است، "وارنر برانت"(Werner Brandt) در گفت‌وگو با نشریه آلمانی Euro am Sonntag توضیح داد "شرکت BlackBerry با استراتژی‌های ما سازگاری ندارد".
 
شرکت BlackBerry یکی از بزرگترین تولیدکنندگان و توسعه‌دهندگان فناوری‌های موبایلی محسوب می‌شود و سرویس پست الکترونیکی و دیگر ابزارها را در اختیار کاربران همراه می‌گذارد. البته باید توجه داشت که این مرکز ابزارهای سازمانی ویژه‌ای نیز عرضه می‌کند و هم‌اکنون نسخه جدید ابزارهای خود را برای محصولات اپل و دیگر دستگاه‌های موبایلی هم عرضه کرده است.
 
مدیران BlackBerry پس از کاهش درآمدهای خود طی 5 سال گذشته، از مدتی قبل تصمیم به فروش این شرکت گرفته‌اند و در عین حال می‌کوشند در بازار جهانی مخصوص کاربران خانگی و سازمانی متفاوت ظاهر شوند.
 
در حالی که مجموع سرمایه‌های این شرکت در سال 2008 میلادی 80 میلیارد دلار محاسبه می‌شد، کارشناسان هم‌اکنون ارزش آن را 5 میلیارد دلار محاسبه کرده‌اند. مرکز مالی Fairfax Financial نیز ماه گذشته اعلام کرد که قصد دارد هر سهم این شرکت موبایلی را به قیمت 9 دلار خریداری کند که با این رقم، ارزش BlackBerry معادل 4.7 میلیارد دلار محاسبه می‌شود.
 
به جز شرکت تولیدکننده نرم‌افزارهای سازمانی SAP، تاکنون شرکت‌های سیسکو، گوگل، لنوو و یکی از مدیران اسبق شرکت اپل به‌نام "جان اسکالی"( John Sculley) برای خرید سرمایه‌های شرکت BlackBerry ابزار تمایل کرده‌اند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.