اپراتورها

بازار سرمایه

تلفن همراه

October 30, 2013
18:29 چهارشنبه، 8ام آبانماه 1392
کد خبر: 58456

خبر وبسایت مخابرات با عنوان موضع گیری مدیرعامل مخابرات در واکنش به ادعای سازمان تنظیم مقررات

وبسایت شرکت مخابرات ایران نوشت: مدیرعامل شرکت مخابرات ایران در پاسخ به نامه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام کرد پروانه فعالیت شرکت مخابرات ایران اگر چه از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی صادر شده اما به استناد بند 5 ماده 58 اصل 44 قانون اساسی، مرجع تصویب دستور العمل تنظیم قیمت، شورای رقابت است.
 
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران، مظفر پوررنجبر در پاسخ به ادعای سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی که طی نامه ای به سازمان بورس و اوراق بهادار مطرح کرده ؛ اعلام نمود: شورای عالی اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی در تاریخ 92.04.07 در دفتر ریاست جمهوری (با حضور ریاست سازمان بورس و اوراق بهادار ) تشکیل جلسه داده و نسبت به تصویب منع مداخله سایر نهادهای مرتبط با قیمت کالا و خدمات در امر تصمیم گیری شورای رقابت به اعتبار بند 5 ماده 58 اصل 44 ، اقدام و صرفا شورای یاد شده را مرجع نهایی قیمت گذاری اعلام کرده است. این مصوبه در تاریخ 91.04.24 توسط وزیر امور اقتصادی و دارایی ابلاغ شده است.
 
همچنین مرکز ملی رقابت از باب شفاف سازی مجدد در حوزه مسوولیت شورای رقابت، با ریاست جمهوری مکاتبه کرده و دستور وی مبنی بر اینکه دستور العمل قیمت گذاری بر عهده شورای رقابت بوده و دخالت در امور مرکز ملی و شورای رقابت ، خلاف قانون خواهد بود را ابلاغ نمود. و بر این اساس اقدام مخابرات در اجرای تعرفه‌ها صحیح بوده است. 
 
پور رنجبر همچنین درخواست کرد که اگر سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کماکان نظر به توقف اجرای مصوبه مربوطه در اعمال تعرفه خدمات مورد ارایه به مشترکان را دارد با مراجعه به راهکارهای مقرر در ماده 90 قانون اصل 44 ، برای تامین و واریز مابه التفاوت قیمت از محل اعتبارات و منابع دولت در سال جاری اقدام نماید.
مدیرعامل مخابرات تاکید کرده که از این رو بودجه پیش بینی شده سال 92 نیازمند اصلاح نیست.
یادآوری می شود شرکت مخابرات ایران در هفته ی قبل در اطلاعیه ای اعلام کرد: موضوع تعرفه های تلفن ثابت در مراجع ذیصلاح در حال بررسی است. جای تعجب دارد علی رغم هماهنگی های انجام شده، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اقدام به انتشار این گونه اخبار که قطعا ابهاماتی برای افکار عمومی ایجاد می کند کرده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.