تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

October 31, 2013
13:42 پنجشنبه، 9ام آبانماه 1392
کد خبر: 58489

اظهارات جهانگرد در کنفرانس گردشگری الکترونیکی ایران

رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران با بیان اینکه دسترسی گردشگران به خدمات و اطلاعات گردشگری درباره ایران در اینترنت محدود و ناقص است، از آمادگی این سازمان برای رفع این موانع خبر داد.
 
 
به گزارش ایرنا، «نصرالله جهانگرد» روز چهارشنبه در کنفرانس گردشگری الکترونیکی ایران که در هتل آزادی برگزار شد، افزایش ظرفیت پهنای باند در کشور را یکی از برنامه های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات عنوان کرد.
 
وی بر همکاری با نهادهای مرتبط با صنعت گردشگری برای طراحی زیرساخت های الکترونیکی مورد نیاز این صنعت تاکید کرد و گفت: متاسفانه اکنون مجموعه منابع اطلاعاتی درباره مقاصد گردشگری ایران و اطلاعات تکمیلی مورد نیاز گردشگران که به انتخاب مقصد می انجامد، بسیار محدود است.
 
جهانگرد پیشنهاد کرد که سازمان میراث فرهنگی و فعالان عرصه گردشگری به دنبال پروژه ای باشند که بتوان منابع اطلاعاتی بهتر و وسیع تری را ایجاد کنند که سبب بهره مندی بیشتر مردم از خدمات شود.
 
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بر استفاده از ظرفیت های اینترنت در فروش خدمات تاکید کرد و گفت: اکنون در حوزه فروش بلیت شرکت های هواپیمایی و قطارها نقایصی وجود دارد که باید در یک زمان بندی ارتقا یابند.
 
وی با یادآوری اینکه استفاده از گوشی های تلفن همراه هوشمند و نسل جدید اینترنت در جهان رو به گسترش است، گفت: باید شرایط را برای برخورداری مردم ایران از نسل های جدید دنیای فناوری اطلاعات استفاده کرد به نحوی که مردم بتوانند با استفاده از گوشی های تلفن همراه خود خدمات بهتری دریافت کنند.
 
جهانگرد، امکان رزرو هتل ها، خرید و رزرو سیستم های حمل و نقل، دریافت اطلاعات مقصد، مسیریابی و هواشناسی از جمله خدماتی است که از طریق تلفن همراه می توان در اختیار شهروندان و گردشگران قرار داد.
 
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد که این وزارتخانه آماده همکاری در راستای توسعه ظرفیت دسترسی بنگاه ها و تقویت پایگاه های اطلاعاتی و سرویس های مورد نیاز آنها است.
 
وی پیشنهاد کرد که انجمن گردشگری الکترونیکی ایران طرح روشنی را برای ارتقای این بخش تهیه کند تا بتوان در مدت زمان مشخص و کوتاهی آن را اجرایی کرد.
 
«منوچهر جهانیان» معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز در این کنفرانس گفت: ایران با وجود ثبت 33 هزار اثر تاریخی در فهرست میراث ملی، هنوز جایگاه مناسبی از صنعت گردشگری جهان ندارد.
 
وی بر استفاده از ظرفیت فضای مجازی برای رونق گردشگری و معرفی مقاصد گردشگری ایران تاکید کرد و گفت: لازمه مسافرت الکترونیکی این است که زیرساخت های آن فراهم کنیم که علاقه مندان به راحتی به اطلاعات دسترسی داشته باشند.
 
کنفرانس گردشگری الکترونیکی ایران روز چهارشنبه با حضور فعالان صنعت گردشگری در هتل پارسیان آزادی آغاز به کار کرد و تا فردا پنج شنبه ادامه داد.
 
در این همایش، نشست های تخصصی با محوریت استفاده از فناوری اطلاعات در صنعت گردشگری برگزار می شود که از جمله می توان به «راهکارهای امنیت در گردشگری الکترونیکی»، «چالش های خدمات الکترومیکی در کسب و کارهای گ
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.