اپراتورها

تلفن همراه

رگولاتوری

November 1, 2013
17:08 جمعه، 10ام آبانماه 1392
کد خبر: 58504

براساس مصوبه رگولاتوری اپراتورها میتوانند سیمکارت های بلااستفاده در یک بازه ۹۰ روزه را به شبکه خود بازگردانند

براساس مصوبه‌ی سازمان تنظیم مقررات ارتباطات، اپراتورها می‌توانند در صورتی که کاربرانشان سیم‌کارتی را بیش از 90 روز بدون استفاده قرار دهند، آن شماره را به شبکه خود بازگردانند.
 
علیرضا دزفولی – مدیر عامل ایرانسل – در گفت‌وگو با ایسنا، در پاسخ به این سوال که تاکنون چه تعداد از شماره‌های استفاده نشده به شبکه ایرانسل بازگشته است، توضیح داد: طبق مصوبه‌ی سازمان تنظیم مقررات ارتباطات اگر سیم‌کارتی به مدت 90 روز مورد استفاده‌ای قرار نگیرد، اپراتور مجاز می‌شود که آن شماره را به شبکه خود بازگرداند، اما ما هیچ‌گاه این سه ماه را ملاک قرار نداده‌ایم.
 
او در عین حال اظهار کرد: در ابتدا ما در دوره‌ای تنها سیم‌کارت‌هایی که حدود دو تا سه سال هیچ استفاده‌ای از آنها به عمل نیامده بود را به شبکه خود باز می‌گرداندیم که بعدها این عدد به یکسال رسید و به تازگی این عدد به 8 تا 9 ماه کاهش یافته و در پاره‌ای موارد شاید بتوان گفت که برخی سیم‌کارت‌هایی که شش ماه از آنها استفاده نشده نیز به شبکه بازگردانده شده‌اند اما هیچ‌گاه بازه زمانی در نظر گرفته شده کمتر از این مدت نبوده است.
 
مدیر عامل اپراتور دوم در پایان در پاسخ به این سوال که در مجموع تاکنون چه تعداد سیم‌کارت ایرانسلی به این دلیل سوخته شده و شماره آنها به اپراتور بازگشته است، گفت: شاید از ابتدا تاکنون در مجموع 10 میلیون شماره ما بازیافت شده باشد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.