فناوری اطلاعات

هوش مصنوعی

November 1, 2013
17:13 جمعه، 10ام آبانماه 1392
کد خبر: 58508

دانشگاه شریف رتبه اول جشنواره هوش مصنوعی را کسب کرد

دبیر فنی مسابقات دومین جشنواره هوش مصنوعی گفت، دانشگاه صنعتی شریف و شرکت امن پرداز رتبه اول مسابقات دومین دوره جشنواره هوش مصنوعی را کسب کردند.
 
 
«احمد نیک آبادی» روز جمعه در گفت وگو با ایرنا افزود: امسال در 10 مسابقه این جشنواره دو تیم رتبه اول، چهار تیم رتبه دوم و 9 تیم رتبه سوم را کسب کرده اند. 
 
وی گفت: تیم های دانشگاه های امیرکبیر، واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی و شرکت امن پرداز رتبه دوم را به دست آورده اند. 
 
نیک آبادی ادامه داد: تیم های دانشگاه های امیرکبیر، شاهرود، کاشان و شیراز نیز توانسته اند رتبه سوم را از آن خود کنند. 
 
وی گفت: این مسابقات در رشته های حذف علایم اضافی از ویدئو، شناسایی متون تایپی فارسی، شناسایی چهره انسان، تشخیص رفتارهای غیرعادی در محیط های عمومی، تشخیص، تعیین و شمارش وسایل نقلیه در بزرگراه ها، تصحیح هوشمند قرائت نماز، تشخیص تقلب در تراکنش های بانکی، شناسایی فایل های ویروسی، سخت افزارهای هوشمند و تشخیص نفوذ در شبکه های کامپیوتری برگزار شده است. 
 
نیک آبادی افزود: رتبه اول این مسابقه به تیم های شرکت کننده در رشته های تشخیص تقلب در تراکنش های بانکی و شناسایی فایل های ویروسی رسیده است. 
 
عضو هیات علمی دانشگاه امیرکبیر، سطح دومین دوره جشنواره هوش مصنوعی را نسبت به اولین دوره آن بسیار بالاتر عنوان کرد و گفت: در سال گذشته حدود شش دانشگاه در مسابقات این جشنواره شرکت کرده بودند این درحالیست که در دومین دوره آن حدود 40 دانشگاه از سراسر کشور حضور داشتند. 
 
نیک آبادی افزود: همچنین علاوه بر تیم های شرکت کننده از دانشگاه های تهران، تیم های دانشگاه های شهرستان های مختلف و شرکت های تجاری حضور داشتند. 
 
وی سطح علمی تیم های شرکت کننده را نیز نسبت به سال گذشته بالاتر عنوان کرد و گفت: تیم های شرکت کننده در این دوره بیشتر در سطح کارشناسی ارشد و دکترا بودند که این موضوع بیانگر کیفیت کارهای ارایه شده در مسابقات امسال است. 
 
نیک آبادی در مورد داوران مسابقات دومین دوره جشنواره هوش مصنوعی نیز افزود: داورانی از دانشگاه های امیرکبیر، شریف و علم و صنعت تیم های شرکت کننده را داوری کرده اند. 
 
وی گفت: به رتبه های اول تا سوم به ترتیب از 30 تا 10 میلیون ریال جوایز نقدی اهدا می شود. همچنین دانشگاه امیرکبیر امکان پذیرش بدون کنکور این تیم ها در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا را فراهم کرده است. 
 
به گفته نیک آبادی، دور سوم جشنواره هوش مصنوعی آبان سال 1393 برگزار خواهد شد. 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.