بانکداری و پرداخت الکترونیک

تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

November 2, 2013
14:49 شنبه، 11ام آبانماه 1392
کد خبر: 58522

ارتقای سامانه اینترنت بانک و تلفن بانک پارسیان و افزایش کاربردهای جدید

بانک پارسیان با انگیزه توسعه و ارتقاء سطح کمی و کیفی خدمات بانکداری الکترونیک و با هدف سرعت دسترسی و تسهیل هرچه بیشتر ارایه خدمات برای مشتریان گرانقدر، سرویس اینترنت بانک جدید خود را راه اندازی کرد.
 
به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، در سامانه جدید اینترنت‌ بانک پارسیان، علاوه بر سرویس هایی که در بخش خدمات ویژه در گذشته ارائه می شد، امکانات جدیدی مانند پرداخت اقساط تسهیلات که پیش از این به صورت الکترونیک وجود نداشت به این سامانه افزوده شده است. 
با استفاده از سامانه جدید؛ اولین تغییری که دیده می شود، ورود به سامانه با کد کاربری و رمز ورود، بدون نیاز به ورود با شماره مشتری است. به عبارت دیگر در فضای جدید لزومی ندارد که کد کاربری همان شماره مشتری کاربر باشد و کاربر می تواند پس از اولین ورود (که در اولین ورود نام کاربری همان شماره مشتری است) کد کاربری و رمز مورد نظر خود را انتخاب کند.
  پس از ورود موفق کاربران محترم به سامانه، صفحه اصلی را مشاهده می کنند که شامل فهرستی از سرویس های ارائه شده در سمت راست صفحه و لینکهای پر کاربرد در سمت چپ این فضا مانند: صورتحساب و توضیحاتی در مورد آنها که این فضا برای کاربرانی که با این سامانه آشنایی ندارند بسیار مفید است.
در زیر با برخی ویژگی‌های جدید اضافه شده به این سامانه آشنا می شوید:
 
سپرده ها در یک نگاه (صورتحساب)
در سامانه جدید، سپرده ها بر اساس نوع، گروه بندی شده اند و دسترسی به آنها پس از انتخاب گروه مربوط امکان پذیر است. در صفحه فهرست سپرده ها، با قرار گرفتن بر روی هر سپرده، خلاصه ای از وضعیت سپرده نمایش داده می شود و همچنین بوسیله آیکونهایی که در مقابل هر سپرده قرار دارد می توان به نمایش ریز گردش سپرده، نمایش ماهانه گردش سپرده(جدید) و تنظیم برای گزارش دوره ای(جدید) دسترسی داشت. شایان توجه است با انجام هر تراکنشی، تمامی اطلاعات یاد شده، به روز می شود.
افتتاح سپرده (جدید)
این امکان قبلاً در سامانه تکمیلی خدمات ویژه وجود داشت. در این سرویس کاربر می تواند با انتخاب نوع ارز و گروه سپرده ، نوع سپرده مورد نظر خود را جستجو کرده و نسبت به افتتاح حساب با توجه به شرایط ذکر شده در شرح حساب، اقدام کند.
تماس ها (جدید)
با استفاده از این سرویس می‌توان اطلاعات بانکی (شماره کارت، تسهیلات، سپرده و شبا) افرادی را که به تکرار به حساب آنها وجه واریز می‌شود، یا تسهیلات آنها پرداخت می‌گردد، وارد نمود تا انتقال وجه و یا پرداخت تسهیلات، با سهولت بیشتری انجام شود.
انتقال وجه
این سرویس در اینترنت بانک جدید بسیار جامع تر و کاربردی تر از قبل ارائه شده است و دارای امکانات جدیدی مانند انتقال کارت به کارت شتابی، انتقال کارت به سپرده ، انتقال بین بانکی پایا عادی و دسته ای و … می باشد. تفکیک و توضیح در مورد هر یک از سرویسهای انتقال وجه، استفاده از آن را تسهیل نموده‌است.
گزارش(جدید)
با استفاده از این سرویس می توان از انتقال وجه مستمر، انتقال وجه بین بانکی پایا و تراکنش های کارت، و با در نظر گرفتن پارامترهای مختلف ، گزارش تهیه نمود. تنظیم گزارش دوره ای سپرده نیز از امکانات این سرویس است.
مدیریت چک
این سرویس که در اینترنت بانک قبلی هم وجود داشت، بسیار جامع تر و کاربر پسندتر ارائه شده است . همچنین مشاهده چکهای واگذار شده به حساب به آن افزوده شده است. شایان توجه است سرویس ثبت چک قبل از وصول، در داخل گزارش دسته چک و در جزئیات چک ها قرار گرفته است.
مدیریت تسهیلات(جدید)
چنانچه کاربری تسهیلاتی را از بانک پارسیان دریافت کرده باشد با استفاده از این سرویس می تواند مشخصات آن را مشاهده نماید و همچنین برای پرداخت اقساط خود و یا افراد دیگر از این سرویس استفاده نماید.
مدیریت کارت(جدید)
این سرویس که پیش از این در سامانه  تکمیلی خدمات ویژه ارائه می شد در اینترنت بانک جدید، دارای قابلیت های جامع تری از جمله امکان انتقال وجه از کارت به سپرده، مشاهده صورتحساب، تغییر رمز و… است .
پرداخت (جدید)
پرداخت‌های کارتی از دیگر امکانات جدید اینترنت بانک است و امکاناتی همچون سرویس های پرداخت مانند:پرداخت قبض، خرید شارژ کارت تلفن همراه، کمک به موسسات خیریه و پرداخت با شناسه مانند: پرداخت اقساط لیزینگ و … را فراهم می‌نماید.
 
ارتقاء تلفنبانک پارسیان با هدف توسعه هرچه بیشتر بانکداری الکترونیک
 
با هدف توسعه هرچه بیشتر بانکداری الکترونیک و ایجاد امکانات بیشتر برای بهره مندی مشتریان از ابزارهای بانکداری الکترونیک، بانک پارسیان اقدام به ارتقاء سرویس تلفن بانک خود کرد. 
 
در این نسخه از تلفنبانک که نسبت به نسخه قبلی بسیار جامع ترو از امنیت بالاتری برخوردار است، اولین تغییری که به چشم می خورد امکان ورود به سامانه از روش های مختلفی مانند: ورود با شماره سپرده، شماره کاربری، شماره کارت و میهمان است که سه روش آخر جدید هستند. 
 
شایان توجه است؛ ورود به عنوان کاربر میهمان، مشتری را قادر می سازد به راحتی و به سرعت شماره شبای حساب خود و یا نرخ ارز روز جاری را دریافت کند. همچنین از آنجا که اکثریت مشتریان همواره کارت نقدی خود را به همراه دارند، قابلیت ورود با شماره کارت نقدی و سایر کارت‌های شتابی، استفاده از این سامانه را برای آنان در هر زمان و مکان مقرر می‌سازد. 
نحوه ورود شماره سپرده باید به صورت چاپ شماره سپرده در دفترچه/ دسته چک (xxx-xxxxxxx-x) و استفاده از علامت "*" به جای "-" ، مانند (xxx*xxxxxxx*x )باشد.
در تلفنبانک جدید برای امنیت بیشتر اطلاعات مشتریان، در اولین ورود از آنها خواسته می شود رمز ورود (ویا کد کاربری) خود را تغییر دهند. با استفاده از گزینه تنظیمات نیز هر زمان که مشتری بخواهد می تواند نسبت به تغییر کد کاربری، رمز اول و دوم (انتقال وجه) خود اقدام کند. در ادامه امکانات تلفنبانک جدید آورده شده‌است.
ورود با شماره کارت
در سامانه تلفنبانک پیشین، چنانچه مشتری با شماره کارت خود وارد می شد فقط امکان مسدودی کارت وجود داشت، اما در تلفنبانک جدید علاوه بر مسدودی کارت، مشتری می تواند موجودی کارت خود را نیز دریافت کند و از سرویس های پرداخت که قابلیت پرداخت قبض و خرید شارژ تلفن همراه را داراست، بهره مند شود. 
مدیریت سپرده 
در سامانه جدید، امکان عملیات بانکی به دو امکان مدیریت سپرده و انتقال وجه تفکیک شده است تا دسترسی مشتری به امکانات مورد نظرش تسهیل شود. در مدیریت سپرده، مشتری می تواند موجودی حساب خود و سه گردش آخر حساب خود را دریافت کند و در صورت تمایل صورتحساب سپرده خود را بر اساس تاریخ و یا تنظیمات پیش فرض (قابل تغییر با استفاده از گزینه تنظیمات) از طریق فکس دریافت دارد.
انتقال وجه
تفاوتی که در این منو مشاهده می شود ترکیب گزینه های انتقال وجه به حساب خود و انتقال وجه به حساب دیگران تحت عنوان یک گزینه به نام انتقال وجه عادی است و همچنین افزوده شدن امکان تنظیم و لغو انتقال وجه مستمر ، ثبت و پیگیری انتقال وجه بین بانکی(پایا) است.
سایر سرویس های پرداخت 
این سرویس امکان جدیدی است که پرداخت قبض شرکت های طرف قرارداد( مانند تلفن، همراه اول و …) و خرید شارژ تلفن همراه را امکان پذیر می سازد. 
مدیریت چک 
این امکان در واقع همان امکان خدمات چک است با این تفاوت که اگر مشتری با شماره سپرده غیر جاری وارد شود، فقط می تواند گزارش چک های واگذار شده به حساب را دریافت نماید. اما برای حساب جاری امکان ثبت مبلغ چک (برای یاد آوری مبلغ صحیح به کاربر هنگام پرداخت وجه آن) و گزارش برگه های دسته چک و پیگیری وضعیت چک علاوه بر گزارش چک های واگذار شده به حساب وجود دارد.
مدیریت تسهیلات
این سرویس از امکانات جدیدی است که مشتری را قادر می سازد گزارش اقساط پرداختی تسهیلات خود را دریافت نموده و همچنین نسبت به پرداخت اقساط از سپرده منتخب خود، اقدام نماید. 
تغییر تنظیمات
این امکان قبلاً نیز در تلفنبانک وجود داشت اما در سرویس جدید، بسیار کامل تراست به گونه ای که علاوه بر امکان تغییر رمز ورود و رمز انتقال وجه و کد کاربری ، مشتری را قادر می سازد که تنظیمات پیش فرض صورتحساب، سپرده پیش فرض پرداخت تسهیلات، نحوه اعلام موجودی را تغییر دهد و همچنین سقف و کف انتقال وجه را به او اعلام کند. 
خدمات عمومی
با استفاده از این امکان، دریافت راهنما از طریق دور نگار، دریافت شماره شبا، دریافت نرخ ارز و اعلام سقف و کف انتقال وجه برای مشتری فراهم شود.
 
عملیاتی شدن ارسال پیامک رفع سوء اثر چک توسط بانک پارسیان
بانک پارسیان با هدف افزایش سرعت و کیفیت انجام کار و رضایتمندی مشتریان، امکان ارسال پیامک ثبت درخواست رفع سوء اثر چک برگشتی برای مشتریان را فراهم کرد.
 
 
به منظور اطلاع رسانی به آن دسته از مشتریانی که درخواست رفع سوء اثر از چکهای برگشتی خود را دارند، این بانک برای سهولت انجام عملیات بانکی مشتریان گرامی خدمات اطلاع رسانی سیستمی خود را از طریق ارسال پیامک از آبان ماه سال جاری راه اندازی کرده است.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.