فناوری اطلاعات

November 2, 2013
20:10 شنبه، 11ام آبانماه 1392
کد خبر: 58527

پیشنهاد ایجاد شبکه اطلاعاتی زنان بازرگان جهان اسلام

لزوم تفکیک مثبت جنسیتی برای تخصیص فرصت‌های ویژه به زنان در عرصه‌های اقتصادی و شبکه‌سازی اطلاعاتی میان زنان بازرگان کشورهای اسلامی، راهکارهایی برای توانمندسازی بانوان تاجر هستند.
 
آزاده داننده، رئیس این سازمان و رئیس هیات مدیره انجمن ملی زنان کارآفرین با اعلام این مطلب در هفتمین مجمع زنان بازرگان کشورهای اسلامی با حضور نمایندگان 57 کشور عضو سازمان همکاری های اسلامی گفت: زمان آن فرا رسیده که زنان بازرگان کشورهای اسلامی، بتوانند اعتماد به نفس از دست رفته خود را در عرصه‌های اقتصادی بار دیگر کسب کنند و در فضای تعاملی ازدانش و تجارب یکدیگر برای پیشبرد اقتصاد کشورهای اسلامی بهره‌مند شوند.
 
داننده که به عنوان بانوی سخنران ایرانی در هفتمین مجمع زنان بازرگان کشورهای اسلامی سخن می‌گفت، به تشریح راه‌کارها و محورهای ظرفیت‌سازی و توانمندسازی زنان تاجر در حوزه اقتصاد پرداخت.
 
او با تاکید براینکه شبکه سازی اطلاعاتی میان زنان بازرگان کشورهای اسلامی می‌تواند در ایجاد فضای تعاملی موثر باشد، ادامه داد: تسهیل در گردش اطلاعات منطقه میان زنان و شبکه‌سازی اطلاعاتی میان زنان بازرگانان کشورهای اسلامی از جمله راهکارهایی است که به فراهم کردن این فضای تعاملی کمک می‌کند.
 
رئیس هیات مدیره انجمن ملی زنان کارآفرین با اشاره به ایجاد مراکز رشد زنان در کشورهای اسلامی و تاثیر مثبت حضور بانوان در تشکل‌های صنفی گفت: در این زمینه الگوسازی زنان تاجر موفق کشورهای اسلامی و معرفی این الگوها می‌تواند تشویقی برای حضور توانمند بانوان در تشکل‌های اقتصادی باشد.
 
به گفته رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران، زنان بازرگان در کشورهای اسلامی باید بتوانند در فضای تعاملی ازدانش و تجارب یکدیگر در پیشبرد اقتصاد  این کشورها بهره‌مند شوند و به نظر می‌رسد برگزاری تورهای بازدید از کسب و کار زنان، راهار موثری است.
 
 
 
داننده همچنین درخصوص معرفی آمار موفقیت بانوان ایرانی در کسب تحصیلات دانشگاهی گفت: در شرایط کنونی 18.4درصد زنان ایرانی دارای تحصیلات دانشگاهی هستندو این در حالی است که 18.2درصد جمعیت مردان ایران تحصیلات دانشگاهی دارند.پیش بینی‌ها نشان می‌دهد این آمار با رشد و کوشش زنان و دختران ایرانی رو به افزایش است.
 
او با تاکید برنقش یکپارچه زنان در اداره زندگی و کسب درآمد گفت: اگر امروز از حضور زنان در عرصه‌های اقتصادی سخن می‌گوییم، هدف برابری اقتصادی نیست؛ بلکه فراهم کردن زمینه‌ای برای رشد اقتصادی خانواده است که در این راه لزوما الگوهای غربی مناسب نیستند و باید با توجه به ویژگی‌های فرهنگ بومی و منطقه‌ای، به توانمندسازی زنان برسیم.
 
چهاردهمین نمایشگاه تجاری کشورهای عضو سازمان همکاری های اسلامی به همراه پانزدهمین نشست بخش خصوصی برای گسترش تجارت و سرمایه گذاری مشترک و هفتمین مجمع زنان بازرگان کشورهای اسلامی دوشنبه 6آبان‌ماه جاری در مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی با حضور هیات‌های تجاری 57کشور اسلامی از چهار قاره جهان برگزار شد.
 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.