رگولاتوری

فناوری اطلاعات

مخابرات فضایی

November 2, 2013
23:58 شنبه، 11ام آبانماه 1392
کد خبر: 58531

محمدحسن انتظاری دبیر شورایعالی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی شد

entezari.jpg

محمدحسن انتظاری به عنوان دبیر شورای عالی فضای مجازی و رییس مرکز ملی فضای مجازی انتخاب شد.
 
به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، اولین جلسه شورای عالی فضای مجازی در دولت تدبیر و امید عصر امروز، به ریاست حجت ‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس‌جمهوری اسلامی ایران تشکیل شد.
در این جلسه محمدحسن انتظاری با رای اکثریت اعضای شورا به عنوان دبیر شورای عالی فضای مجازی و رییس مرکز ملی فضای مجازی انتخاب شد. 
 
شورایعالی فضای مجازی یکی از 3 شورای عالی در کشور است که در اسفندماه سال 90 با حکم مقام معظم رهبری تشکیل شده است.
تا اواخر شهریورماه امسال مهدی اخوان بهابادی با حکم محمود احمدی نژاد دبیری این شورا را عهده دار بود.
 

از شهریورماه امسال تاکنون محمود واعظی – وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات – با حکم روحانی سرپرستی دبیرخانه این شورا را به عهده داشته است.
آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، شهریورماه امسال، برای نخستین بار از احتمال انتصاب انتظاری بعنوان دبیر شورایعالی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی خبر داده بود.
انتظاری ریاست مرکز تحقیقات مخابرات ایران، معاونت سازمان فضایی ایران و عضویت در کمیسیون تنظیم مقررات را در کارنامه دارد؛ وی همچنین رئیس پژوهشکده سامانه های ماهواره ای سازمان فضایی ایران است.
 
آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، شهریورماه امسال، برای نخستین بار از احتمال انتصاب انتظاری بعنوان دبیر شورایعالی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی خبر داده بود.
 
فروردین‌ سال ۱۳۸۷ برخی رسانه ها از برکناری انتظاری از عضویت در کمیسیون تنظیم مقررات و معاونت سازمان فضایی ایران، به دستور محمد سلیمانی وزیر وقت وزارت ICT خبر داده بودند.
در آن زمان شنیده ها حاکی از آن بود که دکتر انتظاری از امضای پروانه اپراتور اول به دلیل نواقصی که در آن وجود داشت خودداری کرده بوده و این امر سلیمانی را وادار کرده بود تا تغییر وی را از هیات دولت درخواست کند و در آن زمان گفته شد برکناری دکتر انتظاری به کمیسیون تنظیم مقررات ختم نشده و وی همچنین از سمت معاونت سازمان فضایی ایران کنار گذاشته شد تا تنها مسولیت وی در وزارت ICT ، به مدیر پروژه ماهواره مصباح در مرکز تحقیقات مخابرات ایران ختم شود.
در حالی با تصمیم خلق الساعه وزیر وقت ارتباطات، انتظاری از کمیسیون تنظیم مقررات کنار گذاشته شد که سلیمانی پس از آن تصمیم گرفت محمد کرم پور را جایگزین وی کند که در آن زمان عضو هیئت مدیره شرکت مخابرات ایران بود و بعدها رگولاتور شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.