تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

November 3, 2013
16:39 یکشنبه، 12ام آبانماه 1392
کد خبر: 58557

توقف پرداخت اینترنتی از طریق درگاه بانک‌ها از آذر; فروشگاه‌های مجازی مجوز کسب بگیرند

مدیرعامل شاپرک با بیان این‌که پذیرش کلیه پرداخت‌های اینترنتی در شبکه شتاب از طریق بانک‌ها متوقف و در شبکه الکترونیکی پرداخت کارت شاپرک متمرکز می شود، تاکید کرد: فروشگاه‌های مجازی باید برای فروش اینترنتی نماد اطمینان و مجوز کسب داشته باشند.
 
سامان قطبی در گفت‌وگو با ایسنا درباره ارائه خدمات پرداخت اینترنتی از طریق شاپرک اظهار کرد:کلیه پرداخت های اینترنتی از آذر ماه سال جاری در شبکه الکترونیکی پرداخت کارت شاپرک متمرکز و تراکنش ها صرفا از طریق این شبکه انجام می شود و پذیرش کلیه پرداخت‌های اینترنتی در شبکه شتاب از طریق بانک‌ها متوقف خواهد شد.
 
به گفته او درگاه اینترنتی بانک‌ها کماکان فعال خواهد بود اما خرید اینترنتی از مسیر شاپرک که متعلق به بانک‌ها است انجام می‌شود.
 
مدیر عامل شاپرک با تاکید بر این‌که کار بانکی حتما از طریق بانک‌ها انجام خواهد شد اضافه کرد: این اقدام انجام می شود تا مقررات حاکم بر نظام پرداخت اجرا شود تا ذینفعان راضی باشند.
 
قطبی با بیان این‌که پرداخت ها از طریق درگاه شرکتی که سرویس ارائه می‌دهند انجام می‌شود ،گفت: 12 شرکت در این زمینه وجود دارد که شش شرکت تاکنون فعال شده‌اند.
 
وی با بیان این‌که پیش از این نیز این سامانه فعال بوده است، گفت: فروشگاه‌های مجازی باید برای فروش اینترنتی نماد اطمینان و مجوز کسب داشته باشند که در این زمینه باید به وزارت بازرگانی مراجعه و درخواست اخذ مجوز کسب بدهند.
 
وی تصریح کرد:به فروشگاه‌های مجازی فرصت زمانی داده می‌شود و در این راستا با وزارت بازرگانی نیز هماهنگی‌هایی صورت گرفته است.
 
قطبی در پایان با اشاره به این‌که برای جلوگیری از توقف یا اختلال در ارائه خدمات پرداخت اینترنتی به پذیرندگان ، هماهنگی های لازم بین بانکهای ارائه کننده این خدمت، شرکتهای ارائه دهنده خدمات پرداخت و شاپرک در دست اقدام است،اظهار کرد:یکی از مهم ترین تاثیرات این یکپارچه سازی بی نیازی از تعدد درگاههای پرداخت بوده و پذیرنده اینترنتی صرف نظر از بانک مورد نظر خود جهت واریز وجوه می تواند از بین شرکت‌های ارائه دهنده خدمات پرداخت دارای مجوز که فهرست آنها در سایت شاپرک موجود است یکی را انتخاب کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.