تلفن همراه

گوشی

November 3, 2013
16:48 یکشنبه، 12ام آبانماه 1392
کد خبر: 58562

81 درصد گوشی‌های هوشمند جهان اندرویدی‌ شدند

بررسی‌های اخیر درباره تولید و صادرات گوشی‌های هوشمند در سه ماهه سوم سال 2013 نشان می‌دهد که در این دوره 251 میلیون گوشی هوشمند فروخته شده است.
 
 
این آمار نشان دهنده رشد قابل توجه 45 درصدی فروش این گوشیها در سه ماه سوم در مقایسه با سال قبل است.
 
در سه ماهه سوم سال 2012 میزان فروش گوشی‌های هوشمند در سطح جهان 172 میلیون و 800 هزار دستگاه بود.
 
عامل اصلی رشد فروش این گوشی‌ها تقاضای شدید برای گوشی‌های اندرویدی و ویندوزی در اروپا و آسیاست.
 
همچنین از این گوشیهای فروخته 204 میلیون و 400 هزار دستگاه (81 درصد) اندرویدی بوده‌اند.
 
سلطه گوگل بر بازار گوشی‌های هوشمند به معنی این است که از هر پنج گوشی هوشمند چهار دستگاه با سیستم عامل اندروید کار می‌کنند.
 
در این بازه زمانی رشد سهم گوگل در بازار به قیمت کاهش سهم بلک بری و اپل تمام شده است.
 
سهم بلک بری از بازار از چهار درصد در سه ماهه سوم 2012 به تنها یک درصد سقوط کرده و در این دوره تنها 2.5 میلیون دستگاه گوشی مبتنی بر سیستم عامل بلک بری فروخته شده است در حالیکه این رقم در سال قبل 7.5 میلیون دستگاه بود.
 
نکته تعجب‌آور این گزارش جهش قابل توجه فروش گوشی‌های ویندوزی است که از 3.7 میلیون دستگاه در سه ماهه سوم 2012 با 178 درصد افزایش به 10 میلیون و 200 هزار دستگاه در سه ماهه سوم 2013 رسیده است. در نتیجه سهم دو درصدی این گوشیها از بازار به چهار درصد رسیده است.
 
این موفقیت عمدتا به دلیل موفقیت گوشیهای سری لومیا نوکیا در اروپا، آسیا و آمریکاست. این در حالیست که گوشیهای هوشمند ویندوز همچنان در تلاش برای جلب توجه کاربران در ژاپن، کره جنوبی، آفریقا هستند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.