رگولاتوری

فناوری اطلاعات

مخابرات فضایی

November 3, 2013
16:58 یکشنبه، 12ام آبانماه 1392
کد خبر: 58567

مروری بر سوابق دبیر جدید شورایعالی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی

شب گذشته با رای اکثریت اعضا، محمدحسن انتظاری به عنوان دبیر شورای عالی فضای مجازی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی انتخاب شد. انتظاری دومین دبیر این شورا از ابتدا تاکنون است.
 
 
 
در اولین جلسه شورای عالی فضای مجازی در دولت تدبیر و امید که شب گذشته به ریاست رئیس‌جمهور تشکیل شد، محمدحسن انتظاری با رای اکثریت اعضای شورا به عنوان دبیر شورای عالی فضای مجازی و رییس مرکز ملی فضای مجازی انتخاب شد.
 
محمدحسن انتظاری متولد 25 آبان ماه سال 1330، دارای فوق لیسانس مهندسی برق طراحی الکترونیک از انستیتوی بین‌المللی تکنولوژی هلند در سال 1976 و لیسانس مهندسی برق از دانشگاه صنعتی شریف در سال 1353 است.
 
وی عضو هیات علمی مرکز پژوهش های مواد و انرژی دانشگاه صنعتی شریف، پژوهشگر مرکز تحقیقات مخابرات ایران از سال 1360 تا 1373 و عضو هیات علمی پژوهشکده برق و فناوری اطلاعات سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران از سال 1373 تا کنون بوده است.
 
ریاست مرکز تحقیقات مخابرات ایران، عضو اصلی هیات مدیره شرکت مخابرات ایران، مجری طرح دیتای شرکت مخابرات ایران و مسئول طراحی شبکه دیتای کشور، نماینده وزیر پست و تلگراف و تلفن در کمیته خرید ماهواره زهره، دبیر مجمع عمومی صاحبان سهام شرکت مخابرات ایران، معاون فناوری فضایی سازمان فضایی ایران، دبیر کمیسیون مدیریت فضای مجازی شورای عالی امنیت ملی، دبیر شورای فنی سازمان صدا و سیما و مشاور فنی رییس این سازمان، معاون تکنولوژی سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران، مدیر دفتر فناوری اطلاعات و مدیر شبکه علمی کشور در سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران، رییس پژوهشکده ماهواره پژوهشگاه فضایی سازمان فضایی، دبیر جشنواره بین‌المللی خوارزمی در دوره‌های مختلف، طراح نسل اول شبکه علمی کشور و انتقال دیتای دانشگاه‌ها ، مسئول پروژه طراحی ماهواره کوچک
 
(Small Satellite) و مجری طرح تحقیقاتی ماهواره مخابراتی مصباح و ماهواره زلزله شناسی آیات از جمله فعالیت‌های اجرایی و مسئولیت‌های پژوهشی دکتر انتظاری در طول سال‌های پس از انقلاب تا کنون بوده است.
 
عضویت در شوراها، کمیته‌ها و مجامع گوناگون از جمله شورای فناوری مجمع تشخیص مصلحت نظام، رییس کمیته تحقیقات الکترونیک کمیسیون صنعت شورای پژوهش‌های علمی کشور، کمیته ملی اطلاع‌رسانی کمیسیون ملی یونسکو، کمیسیون اطلاع‌رسانی شورای پژوهش‌های علمی کشور، عضو هیات اجرایی و کمیته علمی اولین کنفرانس تکنولوژی فضای توسط سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران، عضو کمیته خودکفایی مخابرات، عضو شورای علمی پژوهشکده فناوری ارتباطات مرکز تحقیقات مخابرات ایران، عضو ستاد هوا – فضا معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری از دیگر سوابق اجرایی و مدیریتی رییس جدید مرکز ملی فضای مجازی کشور است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.