اپراتورها

تلفن همراه

رگولاتوری

November 5, 2013
18:14 سه شنبه، 14ام آبانماه 1392
کد خبر: 58581

پرداخت 11 میلیارد تومان اضافه‌دریافت آهنگ پیشواز به 10 میلیون مشترک

بنا بر اعلام سازمان تنظیم مقررات ارتباطات لازم است حدود 10 میلیون مشترک همراه اول و ایرانسل مبلغی را بابت مابه التفاوت تعرفه آهنگ پیشواز دریافت کنند.
 
حدود یک سال پیش بود که سازمان تنظیم مقررات ارتباطات در قالب مصوبه‌ای اعلام کرد که باید تعرفه آهنگ پیشواز اپراتورها تا سقف 300 تومان کاهش پیدا کند؛ مصوبه‌ای که البته اجرای آن در هریک از اپراتورها با وقفه‌ای صورت گرفت و درنهایت با پیگیری رگولاتوری قرار بر آن شد که مابه‌التفاوت این مبلغ به مشترکان بازگردانده شود.
 
اما در ارتباط با این که تاکنون این بازپرداختها چگونه بوده است، زمانی اپراتور اول این سرویس را جدا از سرویسهای پایه دانسته و یادآور شده بود که رگولاتوری تنها برای سرویسهای پایه سقف تعیین می کند اما پس از مخالفت سازمان تنظیم مقررات ارتباطات با این موضوع همراه اول این گونه اعلام کرد که به میزان اضافه دریافتی صورت گرفته آوای انتظار کاربران شرکت ارتباطات سیار به طور رایگان تمدید خواهد شد که البته این پیشنهاد هم مورد موافقت رگولاتوری قرار نگرفت.
 
در نهایت همراه اول با انتشار اطلاعیه‌ای در این زمینه اعلام کرد:« بدنبال مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات با موضوع کاهش تعرفه سرویس آوای انتظار اپراتورها از ۵۰۰۰ ریال به ۳۰۰۰ ریال، همراه اول مبالغ دریافتی ما به التفاوت این دو نرخ در بازه زمانی ۱۶ آبان ۹۱ تا ۱۹ تیر ۹۲ را به مشترکین خود باز می گرداند.
 
براساس این گزارش، مبالغ مابه‌التفاوت از ابتدای آبانماه سال جاری برای مشترکین اعتباری بصورت شارژ بستانکاری و برای مشترکین دائمی بصورت اعمال بستانکاری در دوره چهارم صورتحساب امسال اعمال خواهد شد. همچنین این موضوع از طریق پیامک به اطلاع مشترکین شامل طرح خواهد رسید.»
 
مدیران اپراتور دوم یا همان ایرانسل هم در این زمینه توضیح دادند: مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات برای کاهش از قیمت از 500 تومان به 300 تومان در مهر ماه سال 91 تصویب و ابلاغ شد؛ در همان زمان برای ماههای مهر، آبان و آذر تمام تعرفه های پیشواز ایرانسل نه تنها 300 تومان بلکه کمتر از تعرفه مصوب به مبلغ 250 تومان بود.
 
بنا بر اعلام مسوولان این اپراتور اضافه دریافتی ایرانسل از مشترکان فقط در فصل زمستان سال گذشته بوده و تمامی مشترکین که در آن زمان، اضافه دریافت از آنها صورت گرفته مابه‌التفاوت به حساب آنها برگشت داده شده و موضوع از طریق پیامک به آن‌ها اطلاع رسانی شده و برای سیم‌کارتهای اعتباری شارژ و سیم‌کارت دائمی بستانکاری در قبض مهر ماه صادر خواهد شد.
 
حسن رضوانی – معاون سازمان تنظیم مقررات ارتباطات – نیز در این باره اعلام کرده است: مابه‌التفاوت تعرفه آهنگ پیشواز مشترکان ایرانسل بازگردانده شده و مابه‌التفاوت مربوط به مشترکان همراه‌اول از آبان ماه پرداخت می‌شود.
 
بنا بر اعلام او مابه‌التفاوت تعرفه آهنگ پیشواز ایرانسل برای 5 میلیون و 500 هزار مشترک برای ماه‌های دی، بهمن و اسفند سال 91، به مبلغ 32 میلیارد ریال بوده که به صورت افزایش شارژ به مشترکان بازگردانده شده است.
 
مابه‌التفاوت تعرفه آهنگ پیشواز همراه‌ اول برای 4 میلیون و 50 هزار مشترک از آبان سال 91 تا مرداد سال جاری، به مبلغ 80 میلیارد ریال است که از آبان ماه امسال برای مشترکین اعتباری به صورت افزایش شارژ و برای مشترکان دائمی به حساب بستانکاری دوره چهارم آنها واریز می‌شود.
 
رضوانی همچنین با اشاره به مصوبه 147 کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات درباره تعیین سقف تعرفه آوای پیشواز به مبلغ 300 ریال اظهار کرد: تمامی اپراتورهای شبکه تلفن‌ همراه شرکت ارتباطات سیار، ایرانسل، رایتل، شرکت مشارکتی مخابرات سیار اصفهان و سازمان منطقه آزاد کیش موظف به اجرای مصوبه کمیسیون هستند و مشترکین تلفن‌همراه، درصورت مشاهده تخلف در این زمینه، می‌توانند با مراجعه به بخش ثبت و پاسخگوئی به شکایات پایگاه اینترنتی رگولاتوری به آدرس www.cra.ir شکایت خود را اعلام کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.