تبلت

تلفن همراه

November 6, 2013
9:17 چهارشنبه، 15ام آبانماه 1392
کد خبر: 58612

تبلت هیبریدی جدید اچ پی به بازار آمد

تبلت‌های هیبریدی هر روز در بازار حضور پررنگ‌تری نسبت به قبل دارند و هر روز شاهد عرضه نمونه‌های جدید‌تری از این تبلت‌ها در بازار هستیم. 
تنوع برند، مدل، طراحی و قابلیت‌های فنی از دیگر دلایل رشد بازار این کالا است.
به گفته فعالان بازار در حال حاضر برندهای گوناگونی نظیرSONY ، LENOVO ،MSI ،ASUS و… اقدام به عرضه تبلت‌های هیبریدی با قابلیت‌های فنی بالا کرده‌اند. 
این اواخر شرکت HP هم یک تبلت هیبریدی جدید را به بازار داخلی عرضه کرده است که به دلیل بهره‌مندی از سیستم‌عامل ویندوز هشت، امکاناتی در حد یک نوت‌بوک به کاربر ارائه می‌دهد.
این تبلت هیبریدی حرفه‌ای که قابلیت استفاده به‌عنوان لپ‌تاپ و تبلت را دارد، از لحاظ ظاهری دارای ظرافت‌های خاصی است که معمولا در سایر تبلت‌های هیبریدی موجود در بازار رعایت نشده‌ است.
ENVY X2  که تبلت جدید HP است بدنه‌ای کاملا آلومینیومی داشته که همین موضوع موجب وزن محدود این دستگاه شده است. نکته دیگری که این تبلت هیبریدی را از سایر نمونه‌های موجود در بازار از لحاظ ظاهری جدا کرده است این است که  HP همچنین تلاش کرده است تا مکانیسم اتصال و جداسازی صفحه‌نمایش به بدنه X2 را طوری طراحی کند که مشتریان سخت‌گیر و حساس خود را کاملا راضی کند، چراکه داک اتصال  در این تبلت هیبریدی ابزاری جداگانه نیست. بلکه تمام کانتکور اتصال (و همچنین آهن‌ربا) در درون صفحه‌نمایش ساخته
شده است. 
علاوه بر این، داک صفحه‌کلید، یک باتری اضافی نیز محسوب شده که منجر به افزایش ظرفیت باتری X2 می‌شود.
در مورد قطعات داخلی هم HP به همین صورت عمل کرده است. برای مثال در مدارهای الکترونیکی تعبیه شده در پشت صفحه‌نمایش از Z2760، آخرین سیستم‌-روی‌-چیپ (SoC) اینتل استفاده شده که ویندوز هشت را به خوبی اجرا می‌کند.
این دستگاه هیبریدی ویندوزی دارای صفحه نمایش 6/11 اینچی Ultra-wide است که تصاویر را شفاف‌تر نشان می‌دهد.
 تجهیز به پردازنده Dual core Intel® Atom، حافظه 64 گیگابایتی، کارت گرافیکی دو گیگابایتی اینتل و برخورداری از درگاه USB 2.0، بلوتوث، وای‌فای و بهره‌مندی از تکنولوژی NFC از دیگر ویژگی‌های این کامپیوتر همراه هیبریدی است.
 این تبلت هیبریدی همچنین دارای دوربین هشت مگاپیکسلی در پشت دستگاه و دوربین HD به‌عنوان وب‌کم در جلو بوده و از فناوری Beats Audio برای صدای باکیفیت و جذاب استفاده می کند.
این دستگاه 41/1 کیلوگرمی (وزن همراه با کیبورد) با قیمتی در حدود دو میلیون و 650 هزار تومان به بازار عرضه شده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.