سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

November 15, 2013
10:42 جمعه، 24ام آبانماه 1392
کد خبر: 58792

آی بی‌ ام جایگاه خود در مربع جادویی گارتنر را ارتقا داد

شرکت آی بی‌ ام موفق شده است در مربع جادویی گارتنر عنوان یکی از پیشروان بازار خدمات مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) را به دست آورد. 
به گزارش وب‏‌سایت marketwatch، شرکت آی بی‌ ام اعلام کرده است موفق شده است عنوان پیشرو بازار خدمات مدیریت ارتباط با مشتری را از سوی گارتنر به دست آورد. شرکت گارتنر دارای یک ابزار تحلیلی منحصر به فرد با نام مربع جادویی است که از طریق آن بازار‌ها و صنایع مختلف را تحلیل و روندهای آتی حاکم بر آن‌ها را پیش‌‏بینی می‌‏کند. در این مربع، عرضه‌‏کنندگان و فعالان هر بازار بر مبنای اهداف آتی و توانایی‏‌های خود برای تحقق این اهداف به چهار گروه مختلف تقسیم می‌‏شوند: پیشرو‌ها، رقابت جویان، رؤیابین‏‌ها و ریزنقش‏‌ها. پیشرو‌ها به شرکت‏‌ها و کسب و کارهایی گفته می‌‏شود که بینش و برنامه کامل‏‌تری برای آینده دارند و توانمندی زیادی نیز برای تحقق آن دارند. رقابت‏ جویان نیز همانند پیشرو‌ها هستند با این تفاوت که برنامه و بینش مشخصی برای آینده ندارند. تفاوت رؤیابین‏‌ها با پیشرو‌ها نیز در این است که برنامه و بینش خوبی در مورد آینده دارند اما فاقد توانایی لازم برای تحقق آن هستند. ریزنقش‏‌ها نیز شرکت‏‌هایی هستند که نه برنامه و بینش مشخصی دارند و نه توانایی لازم برای تحقق برنامه‏‌های آتی خود. 
پاول پاپاس یکی از مدیران ارشد آی بی‌ ام در این زمینه گفته است: تجربه مشتری یکی از مهم‌ترین لنزهایی است که سازمان‏‌ها از طریق آن می‌‏توانند به جستجوی مزایای رقابتی بپردازند و به رشدی قوی دست یابند. از نظر ما، کسب این جایگاه در مربع جادویی گارتنر به منزله تایید تمرکز راهبردی و تبحر عمیق‏مان در کمک به کسب و کارهایی است که می‌‏خواهند نحوه ارزش‌‏افزایی برای مشتریان، شرکا و تامین‏‌کنندگان خود در جهان دیجیتال و دائم‏‌التغییر را اصلاح کنند. 
بر اساس این گزارش، محصولات و راهکارهای شرکت آی بی‌ ام به کسب و کارهای مشتری این شرکت کمک می‌‏کند رویکردهای جدیدی برای جلب مشارکت مشتریان خود طراحی و اجرا کنند و به کمک آن‌ها بتوانند فناوری‏‌های بازرگانی، داده‏‌های کلان، تحلیل‏گر‌ها، فناوری‌‏های پردازش ابری و ابزارهای اجتماعی و همراه را با یکدیگر یکپارچه‏‌تر کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.