اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

November 15, 2013
11:00 جمعه، 24ام آبانماه 1392
کد خبر: 58796

وزیر ارشاد: در فیس‌بوک عضو هستم و آن را جزو مصادیق مجرمانه نمی‌دانم

janati.jpg

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: به نظر من فیس‌بوک از مصادیق مجرمانه به شمار نمی‌رود و کسانی که عضو آن هستند ارتباطات سالم و درستی دارند.
 
علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز جمعه در حاشیه مراسم ختم مادر محمدعلی نجفی که در مسجد نور برگزار شد، در خصوص عدم انتشار روزنامه هم‌میهن و پیگیری آن اظهار داشت: هنوز نرسیدم پیگیری کنم و آن را دنبال می‌کنیم اما دلیل این مسئله هنوز روشن نیست.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه درباره مجرمانه بودن استفاده از فیس بوک نیز یادآور شد:‌ اینکه فیس‌بوک از مصادیق مجرمانه بودن است، قابل بحث است. این مسئله را کمیته بررسی مصادیق مجرمانه بررسی می‌کند و تاکنون جلسه‌ای نداشته‌ایم.
 
وی اضافه کرد: فیس‌بوک یک شبکه اجتماعی است و به نظرم از مصادیق مجرمانه به شمار نمی‌رود و کسانی که در آن هستند ارتباطات سالم و درستی دارند. بنده در فیس‌بوک حضور دارم و کسانی که با من در داخل و خارج کشور ارتباط دارند در این روزها بحث عاشورا و مسائل مختلف آن را مطرح می‌کنند.
 
جنتی در پایان خاطرنشان کرد: هنوز این کمیته بررسی مصادیق مجرمانه تشکیل جلسه نداده است و وقتی تشکیل جلسه داد در این زمینه‌ها صحبت می‌کنیم.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هفته گذشته هم در حاشیه «نشست فعالان حوزه رسانه های دیجیتال» در پاسخ به این پرسش که « آیا ممکن است شرایطی رقم بخورد که دسترسی راحتی به فیس بوک به وجود بیاید؟» گفته بود: مگر در حال حاضر دسترسی راحت نیست؟ به هر حال موضوع فیس بوک مربوط به کمیته فیلترینگ است که مستقیما زیر نظر وزارت ارشاد نیست و ما فقط یک نماینده در این کمیته داریم. با مجموعه دوستانی که در آن کمیته هستند باید صحبت شود چرا که نه تنها فیس بوک بلکه سایر شبکه ها اجتماعی نیز باید قابل دسترسی باشند و قید غیرقانونی برای دسترسی به آنها برداشته شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.