اپراتورها

باندپهن سیار

تلفن همراه

November 16, 2013
19:24 شنبه، 25ام آبانماه 1392
کد خبر: 58821

پیشبینی رشد ۱۰برابری ترافیک گوشی‌های هوشمند تا ۲۰۱۹

گزارش جدید مرکز Ericsson AB حاکی از آن است که طی چند سال آینده بر محبوبیت گوشی‌های هوشمند افزوده خواهد شد و این محصولات به صورت گسترده‌تر در بازار جهانی به فروش خواهد رسید.
 
 
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، بر اساس اطلاعات مندرج در این گزارش، در سال 2019 میلادی در مجموع 5.9 میلیارد گوشی هوشمند در سراسر جهان مورد استفاده قرار خواهند گرفت که این رقم نسبت به تعداد گوشی‌های هوشمند کنونی رشد سه برابری را نشان می‌دهد.
 
این طور که مرکز یاد شده پیش‌بینی کرده است، در سال 2019 میلادی بیش از 60 درصد گوشی‌هایی که در سراسر جهان مورد استفاده قرار می‌گیرند هوشمند خواهند بود. این در حالی است که در فصل سوم سال جاری میلادی 55 درصد گوشی‌های فروخته شده در جهان هوشمند بودند و در مجموع 25 تا 30 درصد مشترکان تلفن‌همراه جهان از گوشی هوشمند استفاده می‌کنند.
 
همچنین گفته شده است که طی 6 سال آینده ترافیکی که گوشی‌های هوشمند در شبکه‌های مخابراتی ایجاد می‌کنند نسبت به رقم کنونی 10 برابر افزایش میابد.
 
مرکز Ericsson AB اعلام کرده است که شرکت‌های مخابراتی به منظور پاسخگویی به این رشد سریع مجبورند که از هم‌اکنون شبکه‌های پرسرعت خود را گسترش دهند تا بتوانند در سال 2019 میلادی به نیاز 9.3 میلیارد مشترک تلفن همراه در سراسر جهان پاسخ گویند.
 
این مرکز پیش‌بینی کرده است که طی 6 سال آینده ترافیک گوشی‌های هوشمند در شبکه‌های مخابراتی به 10 میلیارد گیگابایت می‌رسد که 50 درصد از کل اطلاعات رد و بدل شده در این زمینه مربوط به فایل تصویری و تصاویر ویدیویی می‌شود.
 
شبکه‌های اجتماعی و سرویس‌های اینترنتی نیز درمجموع 10 درصد این ترافیک را به خود اختصاص خواهند داد. لازم به ذکر است شرکت سوئدیEricsson بزرگترین عرضه کننده شبکه‌های مخابراتی و ارتباطی در جهان محسوب می‌شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.