بانکداری و پرداخت الکترونیک

تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

November 17, 2013
22:36 یکشنبه، 26ام آبانماه 1392
کد خبر: 58850

انتقال سه وجهی در ۲۹ بانک عضو شتاب

مدیر اداره نظامهای پرداخت بانک مرکزی: هم اکنون ۲۹ بانک عضو شتاب می توانند خدمت انتقال سه وجهی را انجام دهند و سه بانک دیگر هم درحال انجام آزمون های مورد نیاز است.
 
به گزارش واحد مرکزی خبر، داوود محمد بیگی گفت: پیش از این برای انتقال وجه الزامی بود از خودپرداز متعلق به کارت مبدا یا کارت مقصد استفاده شود.
 
وی افزود: برای مثال اگر دارنده کارت سامان خواهان انتقال وجه به کارت بانک ملی ایران بود، باید از خودپرداز بانک سامان یا از خودپرداز بانک ملی ایران استفاده می کرد ، در صورتی که در انتقال سه وجهی می توان بدون درنظرگرفتن بانک های صادرکننده کارتها، از هر خودپرداز دیگر وابسته به شبکه شتاب استفاده کرد.
 
محمدبیگی تصریح کرد: 3 بانک صادرات ایران، صنعت و معدن و ملی ایران به عنوان اولین بانکهای ارایه دهنده خدمت انتقال سه وجهی از نهم شهریور سال 1390 ارایه این خدمت را آغاز کرده است.
 
وی گفت: هم اکنون این خدمت در 29 بانک آینده، اقتصاد نوین، انصار، ایران زمین، پارسیان، پاسارگاد، تجارت، توسعه صادرات، توسعه تعاون، حکمت ایرانیان، دی،رفاه کارگران، سامان، سپه، سینا، شهر، صادرات ایران، صنعت و معدن، قرض الحسنه رسالت، قرض الحسنه مهر ایران، قوامین، کارآفرین، کشاورزی، گردشگری، مرکزی، مسکن، ملت، ملی ایران و موسسه اعتباری توسعه ارایه می شود.
 
مدیر اداره نظام های پرداخت با بیان اینکه درحال حاضر، فقط بانک های خاورمیانه، سرمایه و پست بانک این خدمت را ارایه نمی دهد، گفت : این سه بانک در حال انجام آزمون های مورد نیاز است.
 
وی با اشاره به اینکه سقف انتقال وجه از طریق خودپرداز به هر روشی سه میلیون تومان در روز برای هر کارت است، گفت: برای ارایه این خدمت کارمزدی بیش از انتقال قبلی دریافت نمی شود.
 
محمدبیگی درباره نحوه برطرف کردن مشکلات در صورت بروز مغایرت اعلام کرد: همه افرادی که در حوزه بانکداری الکترونیکی و خدمات شتابی با مغایرت مواجه می شوند، باید پس از گذشت 72 ساعت از زمان تراکنش، ضمن تماس با مرکز امداد شتاب به شماره 29911 یا مراجعه به مرکز امداد شتاب تحت وب https://emdadshetab.cbi.ir در تمام ساعات شبانه روز مغایرت خود را ثبت کنند و با دریافت کد رهگیری، نتیجه اقدامات انجام شده را پیگیری کنند.
 
وی در پایان  افزود: دستورالعمل اجرایی پرداخت هزینه تراکنش هایی که با مغایرت مواجه می شود ، در مرحله نهایی است و به زودی این خدمت هم به عموم مشتریان ارایه خواهد شد.
 
انتقال سه وجهی خدمتی است که در آن دارنده کارت می تواند از خودپردازهای وابسته به شبکه شتاب، وجه مورد نظر خود را به صورت آنی به هر کارت دیگری انتقال دهد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.