فناوری اطلاعات

November 18, 2013
19:23 دوشنبه، 27ام آبانماه 1392
کد خبر: 58874

جهانگرد: الکامپ می‌تواند باعث ارتقا توان ملی و ارزش افزوده در کشور شود

رئیس شورای سیاست گذاری نمایشگاه الکامپ: الکامپ می تواند باعث ارتقا توان ملی و ارزش افزوده در کشور شود امیدواریم برگزاری موفق این رویداد زمینه حرکت بازار و دولت در جهت ساماندهی وضع فناوری اطلاعات کشور را فراهم کند.
 
 
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، مهندس نصرا… جهانگرد در نشست خبری اعضای شورای سیاستگذاری نمایشگاه الکامپ، ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: از آغاز فعالیت دولت جدید، فناوری اطلاعات به عنوان یکی از مهمترین ابزارهای توسعه مدنظر بوده و به عنوان یکی از برنامه های محوری در راستای ارتقای توانمندی ها مورد استفاده قرار گرفته است.
 
وی افزود: امیدواریم بتوانیم با استفاده از این فناوری، ارتقاء بهره وری، بهبود وضعیت اشتغال و بهبود خدمت رسانی به مردم را عملیاتی کنیم.
رئیس شورای سیاست گذاری نوزدهمین نمایشگاه الکامپ با اشاره به برخی مشکلات موجود بر سر برگزاری این نمایشگاه تصریح کرد: تلاش مجموعه دولت اعم از وزارت ارتباطات و وزارت صنعت بر برطرف شدن مشکلات می باشد که تا کنون با همکاری تمامی بخش ها، بسیاری از مشکلات مرتفع شده است.
معاون وزیر ارتباطات در خصوص مجری نمایشگاه های صنفی گفت: از نظر ما بهتر است نمایشگاه‌های صنفی را خود صنف برگزار کند و انتظار داریم که از سال آینده دبیرخانه دائمی نمایشگاه الکامپ شکل بگیرد که پیشنهاد ما نیز این بوده که دبیرخانه در محل سازمان نظام صنفی رایانه‌ای مستقر شود و از نظر اجرا نیز سازمان نظام صنفی نمایشگاه را برگزار کند.
رئیس شورای سیاستگذاری نمایشگاه الکامپ نوزدهم با اشاره به عزم دولت برای شرکت در این نمایشگاه تاکید کرد: برنامه ریزی صورت گرفته بر این اساس بوده تا شرکت های دولتی با شرکت در این نمایشگاه، خدمات الکترونیکی خود را به مخاطبان ارائه و اطلاعات لازم را به مردم ارائه دهند.
وی با بیان این مطلب که امسال منابع پولی دولت بسیار پایین است اظهار داشت: امیدواریم با حمایت دولت در حد تقبل بخشی از هزینه‌ها و گرفتن تخفیف‌هایی برای حضور بخش دولتی در نمایشگاه، شاهد حضور پر رنگ تر این بخش را در نمایشگاه باشیم.
 
رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران با اشاره به تدوین برنامه جامع فناوری اطلاعات تصریح کرد: به زودی، برنامه های جامع فناوری اطلاعات کشور از سوی رئیس جمهور و وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام خواهد شد.
 
این گزارش حاکی است، دکتر امیرمسعودعطایی دبیر شورای سیاستگذرای نوزدهیمن نمایشگاه الکامپ نیز در این برنامه اظهار داشت: این نمایشگاه بزرگترین رویداد در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات بوده که در نوزدهمین آن نقشه اجرایی کاربردی فناوری های نوین دنبال می شود و در واقع زندگی هوشمند معرفی می شود.
وی با اشاره به شعار نوزدهمین نمایشگاه الکامپ مبنی بر" زندگی هوشمند، آینده روشن "گفت: تلاش داریم در این نمایشگاه نگاه تجملاتی به فناوری اطلاعات و ارتباطات را به نگاهی کاربردی در جامعه نزدیک کنیم. 
عطایی با بیان این که در در همه حوزه های مرتبط از فعالان حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات دعوت شده تا در نمایشگاه حاضر شوند گفت: مشارکت کنندگان در این نمایشگاه از حوزه های متنوعی همچون نرم افزار ، سخت افزار، شبکه، امینت، هوشمند سازی، ومحتوای دیجیتال حاضر شده اند.
لازم به ذکر است نوزدهمین نمایشگاه الکامپ در محل دایمی نمایشگاه های تهران از چهاردهم تا هفدهم آذر ماه سال جاری با حضور 593 شرکت داخلی و خارجی در محیطی به وسعت 24 هزار متر مربع برگزار می شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.