اپراتورها

تلفن همراه

November 20, 2013
14:02 چهارشنبه، 29ام آبانماه 1392
کد خبر: 58917

نیاز به سرمایه گذاری سنجیده برای تحقق مزایای سرویس پول همراه

سرویس پول همراه توانسته است با میسر ساختن تراکنش های مالی، راه خود را برای فعالیت بیشتر در آفریقا باز کند.  پیشرفت این سرویس در اوگاندا شاهد مدعای ماست، جایی که بیش از نیمی از مشتریان ام-تی ان در آنجا از سرویس پول همراه استفاده می کنند و ماهانه بیش از 25 میلیون تراکنش انجام می دهند. 
 
اینها تنها بخشی از سخنان توسط «شایبو هارونا» مدیرکل فروش و توزیع ام تی ان اوگاندا خطاب به نمایندگان حاضر در شانزدهمین کنفرانس سالانه AfricaCom بود که در حال حاضر در شهر کیپ‌تاون درحال برگزاری است.   هارونا همچنین یکی از اعضای حاضر در بحث گروهی پیرامون موضوع «جایگاه خدمات پول همراه در راهبردهای اپراتورهای تلفن همراه» بود.  
 
هارونا به گسترش فزاینده و سریع سرویس پول همراه اشاره کرد و اینکه این سرویس مشتریان را قادر می سازد که تراکنش های بی‌شماری از قبیل انتقال وجه، پرداخت برای خرید کالا و خدمات و ارسال وجوه در سطوح بین المللی را انجام بدهند.  با وجود این ، او داشتن نگرش خدمات ارزش افزوده ای نسبت به این سرویس را، عاملی مزاحم بر سر راه موفقیت خدمات پول همراه می داند. 
 
وی گفت: «داشتن نگرش خدمات ارزش افزوده ای نسبت به سرویس پول همراه، برای اپراتورهای تلفن همراه امری شایع است. اما به سرعت درخواهند یافت که سرویس پول همراه به مراتب فراتر و پیچیده‌تر از آن است و مستلزم به کارگیری مجموعه ای از مهارت ها، طرح سازمانی و نگرشی معنادار به بازار است».    
 
بنا به گفته ایشان، مزایای سرویس پول همراه شامل کمک رسانی به جذب درآمد برای اپراتورها، جلوگیری از ریزش مشتریان و میانگین درآمد به ازای هر کاربر و همچنین فرصتی برای نفوذ بر شبکه نمایندگی پول همراه می ‌باشد. برای تحقق مزایای مزبور، لازم است اپراتورهای تلفن همراه سنجیده و با آگاهی اقدام به سرمایه‌گذاری در سرویس پول همراه نمایند.   
 
هارونا افزود:«ایجاد نظام پایدار سرویس پول همراه مستلزم سرمایه-گذاری بی‌وقفه در بستر فناوری، شبکه نمایندگان و آموزش مشتری است.  حوزه های اصلی سرمایه گذاری شامل آموزش نمایندگی، برند‌سازی، انگیزش تجاری و پشتیبانی است.  به گفته هارونا، تقاضا پیرامون کمپین های عام و خاص و با استفاده از سربازان پیاده مؤثر، اما در کوتاه مدت پرهزینه بوده است.
 
وی در پایان چنین اظهار داشت که طراحی شبکه نمایندگی، سرعت در نوآوری محصولات و سهولت در استفاده از جمله موارد کلیدی و تعیین-کننده رهبری در بازار پول همراه می باشند.
 
هارونا یکی از چهار سخنران ام تی ان در کنفرانس AfricaCom بود که پیش از همه ایراد سخنرانی نمود.   پیتر ورکاده، معاون تجاری گروه ام-تی ان روز آینده به جمع سخنرانان می پیوندد تا درباره موضوع «رهاسازی خلاقیت آفریقا برای مصرف‌کنندگان دیجیتال» به بحث و تبادل نظر بپردازند. پس از ایشان، «جمیما کوتی» مدیر اجرایی خدمات مشتریان ام تی ان غنا به سخنرانی درباره موضوع «بایدها و نباید های راهبردهای مدیریت تجارب مشتریان در آفریقا» می پردازد.  در سومین روز از این کنفرانس که آخرین روز آن است «کاناگاراتنام لامبوتاران» معاون کسب وکار شرکتی ام تی ان آفریقای جنوبی درباره موضوع «تضمین کیفیت اتصال در قاره آفریقا» سخنرانی خواهد کرد.   
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.