اپراتورها

تلفن همراه

رگولاتوری

فناوری

November 22, 2013
20:23 جمعه، 1ام آذرماه 1392
کد خبر: 58946

۴پیشبینی بزرگ برای آینده تلفن‌همراه در سال ۲۰۱۴

بنظر می رسد سال 2014 سالی برای همکاری شرکت های ساخت تلفن همراه باشد، اما پاسخ بازار چه خواهد بود؟
 
Tablets and mobile devices - Mobile collaboration
 
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، گزارش اخیر مرکز اقتصاد و تجارت نشان می دهد که بازدهی کار نسبت به دهه 1970 تقریباً پنج برابر شده است و احتمالاً تا سال 2020 به اندازه 22 درصد دیگر نیز رشد کند. اما با همکاری های در حال رشد شرکت های ساخت تلفن همراه سال پیشرو برای این صنعت چگونه خواهد بود؟
 
1- تجربه کاربر
کاربرد های های موسسات و شرکت ها باید در سال 2014 به گونه ای استاندارد شود که تجربه کاربر در بالاترین درجه اهمیت قرار بگیرد. امروزه انتظارات کاربران بگونه ای است که می خواهند تمامی نرم افزار ها بگونه ای به آن ها سرویس و خدماتی را بدهند که نرم افزار های درجه اول می دهند، حتی برایشان مهم نیست که چه عملیات های امنیتی یا فرآیند های بازرگانی در پس این کاربردگرایی وجود دارد. بعنوان فروشنده، ساخت نرم افزار ها در سال 2014 باید بگونه ای استاندارد شود که با این نیاز مشتریان همخوانی داشته باشد در غیر اینصورت مقبولیت خود را در بازار از دست خواهند داد.
 
2- همکاری از نوع نسل های آینده
همکاری ها بطور پیوسته متحول می شوند، بگونه ای که تمرکز بیشتر بر روی جریان کار منعطف است. اخیراً مدل های مختلف خلق محتوا و ویرایش به همدیگر مرتبط نیستند، اما به زودی مجبور خواهند شد تا با یکدیگر گره بخورند. روند های کاری که امروزه وجود دارند در حال منعطف تر شدن هستند تا مردم براحتی بتوانند چندین کار را بطور همزمان و میان چندین دستگاه انجام دهند. بطور مثال بتوان یک ارائه Webex را از لپ تاپ به گوشی انتقال داد در حالیکه به معنای واقعی حین انتقال به آن فایل متصل باشید.
 
3- امنیت
امروزه در صنعت گوشی های موبایل،راه حل های مسائل امنیتی بیشتر سخت افزاری ست تا نرم افزاری. در آینده نزدیک ترکیبی معقول و منطقی از هر دو ایجاد خواهد شد تا کاربران بتوانند در راهی مطمئن از محصولات استفاده کنند. امنیت در اولویت خواهد ماند اما تجربه کاربر همچنان بدون خدشه و پایدار باقی خواهد ماند.
 
4- رشد گوشی های موبایل
علیرغم رشد توانی شرکت ها در ابرداده ها و تحلیل آن ها، اینکه دو شرکت چگونه در مورد اطلاعات باهم همکاری می کنند و به آن ها دسترسی خواهند داشت همچنان یک چالش یزرگ است. ساختار شرکت های موبایل بعنوان یک اصل محوری باقی خواهد ماند. مدیران احتیاج خواهند داشت تا مجموعه داده ها را برای دستگاه موردنظرشان تحلیل کنند، و با این تحول، ابرداده ها نیز در صنعت تلفن های همراه جا باز خواهند کرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.