اینترنت و شبکه

باندپهن ثابت

رگولاتوری

فناوری اطلاعات

November 22, 2013
21:45 جمعه، 1ام آذرماه 1392
کد خبر: 58950

زیرساخت: راه رفع معضل کیفیت اینترنت نظارت بیشتر رگولاتوری به کار شرکت های توزیع کننده است!

مدیر روابط عمومی شرکت ارتباطات زیرساخت راه رفع معضل سرعت و کیفیت اینترنت در کشور را نظارت بیشتر سازمان تنظیم مقررات(رگولاتوری) بر کار شرکت های ارایه دهنده خدمات اینترنت پر سرعت عنوان کرد.
 
 
ویˈ روز جمعه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اینکه، میزان پهنای باند و ظرفیت شبکه زیرساخت در حال حاضر بالا است، افزود: این شرکت قادر به تامین ظرفیت مورد تقاضای تمام شرکت های ارایه دهنده خدمات اینترنت پر سرعت به هر میزان است.
 
وی افزود: در ابتدای شروع به کار دولت یازدهم، ظرفیت اینترنت کشور73 گیگا بایت بر ثانیه بود که با 10 گیگا بایت افزایش، هم اکنون به 83 گیگا بایت رسیده و در آینده نزدیک نیز به 110 گیگا بایت خواهد رسید.
 
وی تاکید کرد: در زمینه تامین پهنای باند هیچ محدودیتی در شرکت زیر ساخت وجود ندارد و این شرکت قادر به تامین نیاز شرکت های توزیع کننده اینترنت است.
 
وی افزود: دلیل نارضایتی کاربران اینترنت از سرعت و کیفیت اینترنت به شرکت زیر ساخت مربوط نمی شود و چنانچه نظارت مناسبی بر عملکرد شرکت های ارایه دهنده اینترنت انجام شود، این مشکل قابل رفع است.
 
وی گفت: اگر بر کار توزیع کنندگان و ارایه دهندگان خدمات اینترنت نظارت شود و این شرکت ها برابر موافقت نامه هایی که با سازمان تنظیم مقررات دارند عمل کنند و موافقت نامه های معروف به SLA را به درستی اجرا کنند، بخش عمده ای از نارضایتی کاربران اینترنت رفع می شود.
 
وی گفت: اگر پهنای باند به نسبتی که تعریف شده میان کاربران توزیع شود و شرکت های توزیع کننده کم فروشی نکنند و ضریب اشتراک تعریف شده را رعایت کنند، مشکل کیفیت و سرعت اینترنت نیز حل می شود.
 
وی افزود: در بسیاری از موارد یک خط اینترنت بین بیش از 10 مشترک توزیع می شود که این امر افت سرعت اینترنت را بدنبال دارد.
 
درحال حاضر 11 شرکت در زمینه ارایه خدمات اینترنت پرسرعت باسیم (ADSL) در کشور فعالیت می کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.