رگولاتوری

November 22, 2013
21:50 جمعه، 1ام آذرماه 1392
کد خبر: 58952

وزیر ارتباطات از آمادگی برای انتقال تجارب رگولاتوری ایران به تایلند شد

وزیر ارتباطات ایران گفت:ما آمادگی داریم تجارب خود را در بخش رگولاتوری و یا دیگر زمینه ها مرتبط به کشور تایلند منتقل کنیم.
 
به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، واعظی در حاشیه نمایشگاه تلکام 2013در بانکوک با پونسری رئیس سازمان رگولاتوری کشور تایلند دیدار و گفتگو کرد.
 
در این دیدار واعظی ضمن اشاره به تجارب کشورمان در زمینه رگولاتوری اظهار داشت: با توجه به اقدامات خوب انجام شده دربخش رگولاتوری تایلند و روابط خوب دو کشور، رگولاتورهای جمهوری اسلامی ایران و تایلند می توانند همکاریهای خوبی با همدیگر داشته باشند.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه افزود: با توجه به تحقیقات و پژوهشهای کشور تایلند در زمینه نسل چهلرم موبایل امکان تبادل اطلاعات در این زمینه نیزوجود دارد.
در ادامه رئیس سازمان رگولاتوری کشور تایلند ضمن ارایه گزارشی از وضعیت رگولاتوری کشور تایلند اظهار داشت: در کشور ما نسل3G موبایل راه اندازی و برنامه ریزی شده و سال آتی نیزنسل چهارم راه اندازی می شود.
وی در ادامه افزود: در حال حاضر تمرکز ما روی موضوع امنیت فضای مجازی در تلفن همراه است و آمادگی داریم در زمینه های مختلف با جمهوری اسلامی ایران همکاری و به تبادل اطلاعات بپردازیم.
در پایان این دیدار نیز طرفین ضمن اظهار خرسندی از توسعه مناسبات فیمابین دو کشور ؛ بر استمرار همکاری در زمینه های مختلف از جمله موضوعات مورد مشترک در زمینه فناوری اطلاعات ؛ ارتباطات و مخابرات تاکید کردند.
 
دیدار با وزیر ارتباطات تایلند
 
از سوی دیگر، واعظی در دیدار با وزیر ارتباطات تایلند خواستار تشکیل کارگروه مشترک برای تولید با تایلند شد.
 
به گفته وزیر ارتباطات با توجه به توانمندی های دو کشور در زمینه های سخت افزاری و نرم افزاری، می توان با تشکیل کارگروهای مشترک از ظرفیت های موجود استفاده کرد.
 
 
واعظی در حاشیه اجلاس سران ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورهای آسیا و اقیانوسیه، با همتای تایلندی خود، دیدار و گفتگو کرد.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این دیدار، ضمن تشکر از دولت تایلند به خاطر برگزاری این اجلاس به روابط خوب دو کشور اشاره و اظهار داشت: دو کشور ایران و تایلند دارای زمینه های مناسبی برای گسترش همکاریها هستند.
 
وی افزود: توانمندی ها و دستاورد های خوبی در کشور تایلند در حوزه تولید تجهیرات سخت افزاری و تجهیزات مرتبط به مخابرات وجود دارد.
 
واعظی با اشاره به توانایی های موجود در ایران برای انجام پروژه های نرم افزاری، گفت: با توجه به پیشرفتهای حاصله دو کشور در این زمینه ها می توان با تشکیل کارگروهای مشترک برای تولید مشترک امکان استفاده از ظرفیت های دو کشور را فراهم کرد.
 
بر اساس این گزارش، وزیر ارتباطات تایلند نیز در این دیدار، ضمن تشکر از حضور فعال هیات جمهوری اسلامی ایران در نشست های مربوطه از همکاریهای دو جانبه استقبال و تصریح کرد: لازم است این کارگروههای فرعی حتما تشکیل تا دو کشور تجربیات خود را در خصوص سیستم های مخابراتی و همچنین امنیت فضای مجازی که بحث بسیار حساسی نیز هست با هم مبادله کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.