اپراتورها

باندپهن ثابت

تلفن همراه

رگولاتوری

November 25, 2013
14:15 دوشنبه، 4ام آذرماه 1392
کد خبر: 59004

وزیر ارتباطات:پهنای باند کشور ظرف صد روز ۲۰درصد افزایش یافت

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:پهنای باند کشور ظرف صد روز ، 20 درصد افزایش یافت پهنای باند اینترنت کشور در آغاز کار دولت یازدهم 71 گیگابیت بود که امروز این رقم به 100 گیگابیت بر ثانیه رسیده و پهنای باند داخلی نیز طبق برنامه در این 100روز 20 درصد افزایش یافته است.
 
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ، محمود واعظی صبح امروز در حاشیه تجمع بسیجیان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، در جمع خبرنگاران، دستاوردهای بزرگ هسته ای کشور را تبریک گفت و اظهار داشت: این موفقیت همزمان با اتمام برنامه 100 روزه دولت تدبیر و امید محقق شد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از برنامه ریزی 100 روزه در جهت خدمت رسانی به مناطق محروم و رستاها خبر داد و گفت: بنا داریم 14 برنامه 100 روزه را برای 4 سال در وزارت ارتباطات دنبال کنیم.
وزیر ارتباطات ایجاد آرامش در این وزارتخانه را از دیگر برنامه های 100 روزه عنوان کرد و گفت: در زمینه پست نیز در تلاش هستیم هر ماه یک خدمت را به مردم ارائه دهیم و این خدمات می تواند هم نیازهای مردم و هم دستگاههای دولتی را تامین کند.
واعظی با اشاره به حضور خود در 5 شبکه اجتماعی داخلی گفت: با توجه به استقبالی که مردم از شبکه های اجتماعی داخلی دارند بنا داریم پهنای باند شبکه های اجتماعی داخلی را افزایش داده و همچنین در شبکه های اجتماعی صفحه داشته باشیم.
وی با بیان اینکه این شبکه ها داخلی ارتباطی دوسویه را برقرار می کنند افزود: از آنجایی که قصد تبعیض بین شبکه های اجتماعی داخلی را نداریم در هر 5 شبکه اجتماعی داخلی صفحه خواهیم داشت و از شبکه های اجتماعی داخلی حمایت می کنیم.
وزیر ارتباطات همچنین از راه اندازی تلفن گویا برای ارتباط مستقیم با مردم به عنوان یکی از پروژه های 100 روزه این وزارتخانه خبر داد و گفت: تلفن گویای 195 امکان ارائه مطالبات و شکایات مردمی از وضعیت ارتباطات کشور و ارائه کنندگان خدمات و اپراتورها را فراهم می کند و ما از این طریق پیگیری های لازم را انجام می دهیم.
وی با بیان اینکه دوره انحصار رایتل تمدید نخواهد شد و این اپراتور تا مرداد 93 زمان دارد تجهیزات خود را برای نسل سوم موبایل فراهم کند گفت: ما تعهداتمان را نسبت به رایتل نخواهیم شکست اما اپراتورهای موبایل برای جانماندن از تکنولوژی می توانند از امروز شبکه های خود را مجهز به این فناوری کنند و زمانی که دوره انحصار رایتل به اتمام رسید سرویس ارائه دهند. 
وزیر ارتباطات با تاکید بر راه اندازی نسل چهارم موبایل توسط اپراتورهای تلفن همراه گفت: ما به اپراتورها توصیه می کنیم از نسل سوم عبور کنند و سرمایه گذاریهای لازم را برای نسل چهارم موبایل انجام دهند.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.