سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

November 25, 2013
14:19 دوشنبه، 4ام آذرماه 1392
کد خبر: 59006

پلتفورم ابری Azure از دسترس خارج شد

مایکروسافت طی هفته جاری برای پلتفورم ابری Azure با مشکلات فراوان مواجه شد و این در حالی بود که این شرکت به صورت همزمان میزبانی سرویس Traffic Manager را نیز در اختیار داشت تا به صورت عمومی در اختیار کاربران قرارگیرد. 
 
 
به گزارش وب‌سایت pcworld، این طور که اخبار رسیده نشان می‌دهد، طی ۷ روز گذشته سرویس پردازش ابری عمومی مایکروسافت با اختلالاتی مواجه شده است و اثرات آن به طور قابل ملاحظه روی سیستم پردازشی، مدیریتی، پایگاه داده SQL و سرویس‌های ذخیره اطلاعات در فضای مجازی دیده شده است. 
گفته می‌شود که در جریان این اختلالات، سرویس ذخیره اطلاعات مایکروسافت بیشترین آسیب را دیده است. این مشکل باعث شد تا سرویس یاد شده از ساعت ۲۲: ۲۲ روز پنج‌شنبه به وقت محلی به طور کامل از کار بیافتد دسترسی تمامی کاربران در آسیا، اروپا و آمریکا به آن غیرممکن شود. 
گفته می‌شود که مایکروسافت یک ساعت پس از بروز اختلال یاد شده آن را برطرف کرد. اما این مشکلات پایگاه داده SQL را نیز با اختلال مواجه کرد و در ‌‌نهایت باعث شد فرآیند ورود و خروج اطلاعات به آن غیرممکن شود. دامنه اثرگذاری این مشکل نیز در مناطق یاد شده گزارش شد. 
شرکت مایکروسافت هنوز توضیح نداده که عامل این اختلالات چه بوده است. اما باید توجه داشت که بروز یک اختلال برای کاربران سراسر جهان به سرویس‌های اینترنتی یک اتفاق کاملا جدی محسوب می‌شود که باید پیگیری شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.