اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

November 25, 2013
14:20 دوشنبه، 4ام آذرماه 1392
کد خبر: 59007

رونق بازار فناوری‌‏های پردازش ابری به رکود سایر بخش‏‌های صنعت IT می‌‏انجامد

گزارش شرکت مالی و بانکداری بارکلیز نشان می‌‏دهد گسترش استفاده از راهکارهای پردازش ابری باعث کاهش درآمد‌ها در سایر بخش‏‌های صنعت آی تی خواهد شد. 
 
به گزارش وب‏‌سایت investors، شرکت بارکلیز (Barcleys) در گزارشی به بررسی چشم‌‏انداز صنعت فناوری‌‏های آی تی در سال ۲۰۱۴ پرداخته است و اعلام کرده است افزایش استفاده از فناوری‏‌های پردازش ابری باعث کاهش درآمد شرکت‏‌های عرضه‏‌کننده نرم‏‌افزار‌ها و سخت‏‌افزارهای آی تی می‌‏شود. نویسندگان این گزارش گفته‏‌اند ما بر این باوریم که اثرات رکودی ناشی از استفاده از فناوری‏‌های پردازش ابری باعث خواهد شد هزینه‌‏کرد‌ها در بازار آی تی در سال‏‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ به طرز معناداری کاهش یابد. 
بر اساس این گزارش، به ازای هر یک دلاری که در بازار فناوری‏‌های پردازش ابری هزینه می‌‏شود، چند دلار از سایر بخش‏‌های بازار آی تی خارج می‌‏شود. بنا بر این پیش‌‏بینی‏‌ها، فناوری‏‌های پردازش ابری اگرچه کسب درآمد از بخش سنتی‏‌تر بازار آی تی در سال ۲۰۱۴ را با چالش‏‌ها و فشارهای بیشتری همراه خواهد کرد، اما موج جدیدی از فرصت‏‌ها را نیز برای شرکت‌‏های آی تی فراهم خواهد کرد. 
در این گزارش از شرکت‏‌هایی مثل آی بی‌ ام و ای‌ ام سی به عنوان شرکت‏‌هایی یاد شده است که در سال‏‌های پیش‏ِِ رو از لحاظ درآمدی با چالش‏‌هایی مواجه خواهند شد. 
شرکت بارکلیز در گزارش خود به مطالعات شرکت‏ پژوهشی آی دی سی استناد کرده است. برآوردهای آی دی سی نشان می‌‏دهد که درآمدهای حاصل از بازار راهکارهای پردازش ابری IaaS (عرضه زیرساخت‏‌ها در قالب خدمات) از ۵. ۹ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۲ به بیش از ۳۱ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۷ خواهد رسید. بر اساس پیش‌‏بینی آی دی سی بازار این راهکار‌ها با رشد سالانه ۲۷ درصد به رونق خود ادامه خواهد داد. 
گفتنی است شرکت مالی و بانکداری بارکلیز یکی از معتبر‌ترین موسسات مالی بین‌‏المللی است که دفتر مرکزی آن در شهر لندن در بریتانیا قرار دارد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.