سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

November 27, 2013
12:52 چهارشنبه، 6ام آذرماه 1392
کد خبر: 59047

ویندوزهای مختلف مایکروسافت در هم ادغام می شوند

مقامات مایکروسافت تایید کرده‌اند که برای ادغام تعدادی از نسخه‌های ویندوز در یکدیگر برنامه‌ریزی کرده‌اند و این طرح را به زودی اجرا می کنند.
 
 
به گزارش فارس به نقل از سی نت، جولی لارسون گرین، معاون اجرایی واحد وسایل و استودیوهای مایکروسافت با تایید این خبر گفته است: این شرکت هم اکنون نسخه‌های مختلفی از ویندوز را برای اجرا بر روی وسایل همراه طراحی کرده است، اما قصد دارد تعداد این ویندوزها را کاهش دهد.
 
پیش از این مایکروسافت نسخه‌های قدیمی ویندوز همراه را برای رایانه‌ها و تبلت‌های مجهز به پردازنده های اینتل طراحی کرده بود. پس از آن ویندوز RT برای تبلت ها و رایانه های شخصی مجهز به پردازنده های ARM عرضه گردید و حال سیستم عامل ویندوزفون برای گوشی های ویندوز فون عرضه شده است. عرضه این تعداد ویندوز موجب سردرگمی کاربران شده است.
 
مایکروسافت می‌گوید حداکثر دو نسخه از ویندوز همراه باقی خواهد ماند و تا قبل از فرارسیدن بهار سال 2015 این کار را انجام خواهد داد.
 
جولی لارسون گرین  که در کنفرانس UBS Global Technology سخن می گفت تاکید کرد که باید بر انعطاف، امنیت و توانمندی‌های ویندوزهای همراه شرکت مایکروسافت افزوده شود. وی اذعان کرد که Windows RT سیستم عامل منعطفی نیست، اما ساده و سهل الوصول است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.