امنیت

اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

November 30, 2013
19:50 شنبه، 9ام آذرماه 1392
کد خبر: 59131

گوگل بابت استفاده از اطلاعات خصوصی کاربران 22.5 میلیون دلار پرداخت کرد

گوگل برای رهایی از اتهاماتی مبنی بر استفاده غیر قانونی از اطلاعات خصوصی کاربران ، پیش از رفتن به دادگاه ، با پرداخت مبلغ 22.5 میلیون دلار به عنوان وجه المصالحه موافقت کرد.
 
 
به گزارش ایرنا از پایگاه های خبری، چندی قبل کمیسیون فدرال تجارت آمریکا به دلیل نقض تعهدات در خصوص مرورگر سافاری، علیه شرکت گوگل شکایت چند میلیون دلاری طرح کرد. 
 
گوگل موافقت کرده بود که کوکی های ردیاب را در این مرورگر تعبیه نکند و تبلیغات هد فمند خود را برای کاربران آن نمایش ندهد، اما به این تعهدات پایبند نماند.
 
گوگل پیش از این اعلام کرده بود تا زمانی که کاربران به میل خود تنظیمات مرورگر سافاری را تغییر ندهند، این مرورگر، اطلاعات خصوصی آن ها را گردآوری نمی کند. 
 
در حالی که مشخص شد سافاری به طور پیش فرض این اطلاعات را بدون آگاهی کاربران گردآوری کرده و برای سرورهای گوگل ارسال می کند و این شرکت با استفاده از اطلاعات مذکور تبلیغات هدفمندی را برای کاربران نمایش داده که گفته می شود در آمد آن بیش از یکصد میلیون دلار بوده است.
 
در پی مذاکراتی که بین گوگل و کمیسیون فدرال تجارت امریکا انجام گرفت، کمیسیون مذکور پیشنهاد پرداخت جریمه 22.5 میلیون دلاری برای مصالحه و رهایی گوگل از اتهامات مطرح کرد و گوگل روز گذشته رسماً قبول مصالحه و پرداخت این مبلغ را اعلام کرد.
 
کوکی ها برنامه هایی هستند که پس از انتقال از طریق مرورگر به سیستم کاربران، انواع مختلفی از اطلاعات از جمله علاقمندی های آنان را گردآوری کرده و برای یک سرور ارسال می کنند. سپس شرکت هایی که این اطلاعات را در اختیار دارند، می توانند با استفاده از آن اقدام به تبلیغات هدفمند و پرسود کنند. 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.