فناوری اطلاعات

December 1, 2013
8:11 یکشنبه، 10ام آذرماه 1392
کد خبر: 59147

Eureeca سیستم سرمایه‌گذاری اجتماعی برای استارتاپ‌های خاورمیانه

یکی از چالش‌های هر استارتاپی، یافتن بودجه برای آغاز کار و تولید محصول است. چانه زدن با سرمایه‌گذاران خصوصی، عدم امکان دریافت سرمایه کافی و خیلی از مسائل دیگر باعث شده تا سیستم‌هایی نظیر Kickstarter طرفداران زیادی را از طرف جامعه خالقان ایده‌ها و سرویس‌های نو پیدا کند. اما وجود محدودیت‌های جغرافیایی در اینگونه سیستم‌ها هنوز هم از نقاط ضعف آن‌ها به حساب می‌آید و باعث می‌شود تا ساکنان دیگر کشورها نتوانند از ایده سرمایه‌گذاری جمعی برای راه‌اندازی استارتاپ خود استفاده کنند.
 
به گزارش وبلاگینا، سیستم سرمایه‌گذاری Eureeca با توجه به همین موضوع و مورد هدف قرار دادن استارتاپ‌های خاورمیانه قصد دارد تا با جذب سرمایه‌گذاری جمعی به کمک کارآفرینان این منطقه بیاید.
 
 
دقیقا مانند مدل Kickstarter، در یوریکا، هم کارآفرینان و هم سرمایه‌گذاران می‌توانند با ایجاد حساب کاربری به فعالیت در آن بپردازند. پروژه‌ها حداکثر ۹۰ روز برای جذب سرمایه فرصت دارند. سرمایه‌گذاران نیز برای شرکت و ثبت‌نام و در این سیستم باید حداقل ۱۸ سال داشته باشند و امکان سرمایه‌گذاری روی هر پروژه‌ای را حداقل با مبلغ ۱۰۰ دلار دارا خواهند بود.
 
در حال حاضر هفت پروژه در یوریکا ثبت شده است که دو تا از آن‌ها توانسته‌اند سرمایه لازم را برای اجرای ایده جمع کنند و باقی شرکت‌ها نیز کماکان در حال جذب سرمایه هستند.
 
هر چند عدم داشتن حساب بین‌المللی هنوز هم چنین سرویس‌هایی را برای کارآفرینان ایرانی بلا استفاده می‌کند اما تمرکز روی بازار خاورمیانه می‌تواند نوید بخش ایجاد راه‌کارهای جدیدی برای راه‌اندازی کسب و کارهای نو در بازار و جذب سرمایه‌گذارهای اجتماعی باشد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.