اپراتورها

تلفن همراه

رگولاتوری

December 1, 2013
8:20 یکشنبه، 10ام آذرماه 1392
کد خبر: 59150

صدور سرپایی مجوز نسل 4 ارتباطات: چراغ سبز وزیر به اپراتورها برای پرش از نسل 3 به نسل 4

موبایل همزمان با دنیا وارد ایران شد. اما ایران در نسل 3 جاماند و در حالیکه نسل 4در دنیا عرضه شده، تنها اپراتور نسل 3 ایران هنوز به تمدید دوره انحصارش فکر می‌‌کند. البته وزیر حرف آخر را اول زد و گفت: اپراتورها سراغ نسل 4 بروند.
 
 
 
در هفته‌ای که گذشت وزیر ارتباطات بزرگترین و مهم‌ترین چراغ‌سبز دوره کوتاه کاری خود را به اپراتورها نشان داد. آنچه اپراتورهای تلفن‌همراه مدت‌ها انتظارش را می‌کشیدند و حتی به کمتر از آن نیز قانع بودند.
 
دو اپراتورها موبایل ایران مدت‌ها است که با گلایه و اعتراض نسبت به تمدید 15 ماهه دوره انحصار اپراتور سوم در دولت دهم، برای کسب مجوز نسل 3 روزشماری می‌کنند و چشم امید به تغییر دولت دوخته‌اند.
 
در این شرایط انتظار، محمود واعظی در صدروزه‌گی دولت روحانی با قطعیت اعلام کرد: همان طور که قبلا گفته‌ام دوره انحصار رایتل تمدید نخواهد شد و دیگر اپراتور‌ها می‌توانند به محض پایان دوره انحصار رایتل، خدمات نسل بالاتر را ارائه‌‌ کنند.
 
وزیر به این مجوز قانع نشد و حتی به اپراتورها توصیه کرد: با توجه به گذر دنیا از نسل 3 به 4 و پیشروی نسل چهارم ارتباطات در برخی کشورها، برای جلوگیری از هدر رفت منابع، از نسل 3 عبور کنند و مستقیم به سراغ نسل 4 بروند.
 
مجوزهای شفاهی وزیر ارتباطات دولت یازدهم به این معنی است که در حالت خوشبینانه اگر اپراتورها توان همراهی داشته باشند، در مرداد 93 نسل چهارم ارتباطات در ایران ارائه خواهد شد.
 
به این ترتیب مقام عالی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با صدور شفاهی مجوز نسل 4 در جمع خبرنگاران، عنوان خبرسازترین رویداد IT در یک هفته را به خود اختصاص داد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.