اینترنت و شبکه

باندپهن ثابت

رگولاتوری

فناوری اطلاعات

December 2, 2013
20:06 دوشنبه، 11ام آذرماه 1392
کد خبر: 59189

وزیر ارتباطات: خدمات کنونی پهنای باند و سرعت اینترنت در شان ملت ایران نیست

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره اقدامات انجام شده در یکصد روز از عملکرد این وزارتخانه گفت: در این مدت بررسی ها در زمینه خدمات دهی در پهنای باند و سرعت اینترنت نشان داد که این خدمات در شان ملت ایران نیست.
 
 
به گزارش ایرنا، ˈمحمود واعظیˈ یکشنبه شب در برنامه گفت و گوی خبری با موضوع عملکرد یکصد روزه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: در دنیای کنونی، فناوری اطلاعات به عنوان زیربنای توسعه کشورها تلقی می شود از این رو تبدیل شدن به کشور توسعه یافته، بدون زیرساخت های قوی در حوزه فناوری اطلاعات امکانپذیر نیست.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: اگر 10 درصد سرمایه گذاری در این بخش انجام شود، یک درصد به میزان تولید ناخالص ملی افزوده می شود.
 
وی افزود: براین اساس در طی یکصد روز از آغاز فعالیت این وزارتخانه، با معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری و دستگاه هایی که برای توسعه کشور برنامه ریزی می کنند، جلساتی را برگزار کردیم که خوشبتخانه نتایج خوبی نیز حاصل شد.
 
واعظی در بخش دیگری از سخنان خود، به برنامه ریزی کوتاه مدت برای افزایش پهنای باند و سرعت اینترنت در کشور اشاره کرد و گفت: براساس این برنامه ، تا یک سال آینده وضع کنونی پهنای باند و سرعت اینترنت 2 تا 3 برابر می شود.
 
وی افزود: براساس برنامه سه ساله، می خواهیم پهنای باند و سرعت اینترنت را مطابق با مطالبات مردم، افزایش دهیم.
 
وی، توسعه مناطق روستایی، کمتر توسعه یافته و مرزی در کنار افزایش سرویس دهی به مردم را از دیگر برنامه های این وزارتخانه برشمرد و گفت: جامعه ظرفیت ارایه 2 برابر خدمات کنونی را دارد.
 
وی یکی از سیاست های دولت را جلوگیری از افزایش تعرفه خدمات عنوان کرد و افزود: افزایش تعرفه هزینه های مخابراتی مورد تایید دولت نبود.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: با تبادل نظر انجام شده در هیات دولت و برگزاری نشستی با رییسان اپراتورها، بر این مهم تاکید شد که از 15مردادماه تا 15 مهر امسال، تمام نرخ تعرفه ها به ارقام سابق بازگردد؛ ضمن آنکه اپراتورها موظف به بازگرداندن مبالغ اضافه به مردم و مشترکین هستند. 
 
واعظی خاطرنشان کرد: اپراتورها در جهان بر این مبنا فعالیت می کنند که با کم کردن هزینه ها و افزایش خدمات، سرویس دهی ارزان تری داشته باشند؛ در واقع از این راه با هم رقابت می کنند.
 
این مقام مسوول تاکید کرد: براین اساس باید در کشورمان نیز چنین وضعیتی ایجاد شود.
 
وی خاطرنشان کرد: باید رقابت میان شرکت ها منجر به ارایه خدمات ارزان و با کیفیت به مردم شود. به همین دلیل دولت اجازه افزایش قیمت ها را نداد و شورای رقابت نیز با این افزایش قیمت مخالفت کرد.
 
واعظی با یادآوری اینکه وزرات ارتباطات و فناوری اطلاعات بیشتر نقش پل ارتباطی بین مردم و شرکت های خدمات رسان دارد، افزود: دولت باید از حقوق مردم و شرکت های فعال در کشور حمایت و بر عملکرد آنها نظارت کند. 
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه پهنای باند بین المللی اینترنت ایران افزایش یافته است، گفت: در یکصد روز عملکرد دولت، این وزارتخانه توانسته است پهنای باند خود را بیش از 50 درصد افزایش دهد.
 
وی ابراز امیدواری کرد درآینده نه چندان دور این افزایش باند را به 150 گیگابیت برساند به طوری که هم ارزان به دست مصرف کننده برسد و هم خدمات و سرویس دهی مناسبی داشته باشد. 
 
واعظی با بیان اینکه هدفگذاری دولت، خدمت رسانی به مردم است، افزود: براین اساس سامانه 195 در وزارتخانه راه اندازی شده است تا به انتقادات، پیشنهادات و حتی شکایات مردم از شرکت های خدمات رسانی که زیر نظر وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات هستند، رسیدگی شود.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درخصوص خدمات رسانی پست نیز گفت: شرکت پست سعی دارد خدمات رسانی خود را به روزرسانی کند. براین اساس با راه اندازی سامانه 193، مردم می توانند بدون خارج شدن از منزل، محصولات پستی خود را در درب خانه تحویل دهند. 
 
وی افزود: در برنامه های پست سعی شده است تا محموله پستی بین استانی با فاصله زمانی 24 ساعت و سایر محصولات عادی نیز با فاصله زمانی 72 ساعت، تحویل مقصد شوند. 
 
واعظی با بیان اینکه دولت با جدیت به دنبال آماده سازی زیرساخت های شبکه ارتباطی ملی است و در این مهم همه توان خود را به کار خواهد گرفت، ابراز امیدواری کرد کاربران با راه اندازی شبکه ملی بتوانند از حداکثر خدمات بهره مند شوند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.