امنیت

فناوری اطلاعات

December 2, 2013
21:57 دوشنبه، 11ام آذرماه 1392
کد خبر: 59197

INFORA اولین نرم افزار بومی حاکمیت امنیت IT در سازمان‌ها

اولین نرم افزار بومی حاکمیت امنیت فناوری اطلاعات در سازمان‌ها که در جهان با عنوان GRC شناخته می‌شود و مرکز فرماندهی فناوری اطلاعات در سازمان محسوب می‌شود، ارائه شد.
 
به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) از روابط عمومی اینفوامن، " INFORA "  اولین نرم‌افزار (Governance Risk Compliance)GRC  بومی است که توسط متخصصان ایرانی و  بر پایه سوابق و تجارب شرکت اینفوامن در ده‌ها سازمان ایرانی و با نگاه به ابزارها و روش‌های پیشرفته در سطح بین‌المللی، شکل گرفته است و قابلیت‌هایی از جمله حاکمیت امنیت اطلاعات در سطح سازمان، مدیریت استقرار و نگهداری سیستم مدیریت امنیت اطلاعات (ISMS) بر اساس ISO/IEC 27001، مدیریت آسیب‌پذیری‌های فنی و فرآیندی دارایی‌های اطلاعاتی، پایش و مشاوره مخاطرات با ذینفعان سازمانی، مدیریت انطباق با قوانین و مدیریت حوادث امنیت اطلاعات در سطح سازمان‌های بزرگ را دارد.
گفتنی است همزمان با برگزاری نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی الکامپ از تاریخ 14 تا 17 آذرماه، این نرم افزار از سوی شرکت اینفو‌امن در غرفه 15سالن44F معرفی می‌شود.
توجه به مخاطرات فناوری اطلاعات که در سالیان اخیر یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مدیران فناوری اطلاعات و مدیران ارشد سازمانی بوده است، در روند بلوغ خود از تمرکز بر مدیریت فنی مخاطرات یا مدیریت امنیت فنی گذر کرده و به مفهوم جامع‌تر حاکمیت، امنیت و انطباق (GRC) رسیده است. 
اگرچه ممکن است در ابتدا به نظر برسد که یک سازمان می تواند بدون استفاده از ابزار تخصصی مدیریت مخاطرات امنیت اطلاعات خود را به انجام رساند، اما تجربیات متعدد در این زمینه نشان می‌دهد که در سازمان‌های متوسط و بزرگ در صورت عدم استفاده از ابزارهای مناسب، عملاً یا روال مدیریت مخاطرات امنیت اطلاعات در زمان‌های تعیین شده انجام نمی‌گیرد و یا به دلیل عدم امکان اشراف بر تمامی جنبه های مخاطرات سازمانی بدل به فرآیندی بی‌اثر و بی‌معنی می‌شود. 
 
با گذشت زمان و بلوغ مدیریت امنیت اطلاعات، موضوع حاکمیت امنیت اطلاعات در سازمان مطرح شده است. در واقع حاکمیت امنیت با تجمیع مباحث مدیریت مخاطرات سازمانی، مدیریت آسیب‌پذیری‌های فنی و فرآیندی، انطباق با استانداردها، چارچوب‌ها و قوانین و مدیریت حوادث امنیت اطلاعات امکان نظارت سازمان بر وضعیت امنیت اطلاعات و همچنین تصمیم‌گیری و واکنش دقیق در رابطه با امنیت اطلاعات را فراهم می‌نماید.
 
در عین حال وضعیت فناوری اطلاعات سازمان در انطباق با استانداردها و مقررات داخلی و یا قوانین ملی نیز از دغدغه‌های روزافزون مدیران و متخصصین است؛ یکی از کارکردهای اصلی چارچوب های حاکمیت پایش وضعیت سازمان از جهت انطباق است که نرم افزار ارائه شده، با بومی سازی قوانین، این مشکل را مرتفع ساخته است.
 
گفتنی است همزمان با برگزاری نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی الکامپ از تاریخ 14 تا 17 آذرماه، این نرم افزار از سوی شرکت اینفو‌امن در غرفه 15سالن44F معرفی می‌شود.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.