تلفن همراه

گوشی

December 2, 2013
22:11 دوشنبه، 11ام آذرماه 1392
کد خبر: 59201

به‌ازای هر سه iPhone 5S یک iPhone 5C فروخته می‌شود

شرکت اپل که از چند ماه قبل دو گوشی هوشمند iPhone 5S و iPhone 5C را به صورت همزمان وارد بازار کرد، تلاش‌های فراوانی انجام داد تا این دو محصول فروش بالایی در بازار جهانی داشته باشند.
 
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، این طور که بررسی‌ها نشان می‌دهد، گوشی هوشمند iPhone 5S یکی از پرفروش‌ترین محصولات اپل بوده است و iPhone 5C نتوانسته است چندان محبوب و مردمی شود. همین مسئله باعث شد تا شرکت اپل تولید گوشی iPhone 5C را کاهش دهد و از این طریق با افزایش تولید iPhone 5S، بیشتر نیاز بازار را پاسخ گوید.
 
کارشناسان در بررسی‌های جدید وضعیت فروش این مدل جدید از سری گوشی‌های هوشمند اپل را مشخص کردند و در پایان مشخص شد که فروش iPhone 5S در کشور بریتانیا بیشتر از iPhone 5C است.
آمار و ارقام مربوط به این بررسی نشان می‌دهد نیمی از افرادی که iPhone 5C می‌خرند، یک گوشی هوشمند رقیب به‌خصوص محصولات سامسونگ و ال‌جی را کنار گذاشته‌اند و سراغ این محصول آمده‌اند. در بخش دیگر همچنین مشخص شده است که 80 درصد خریداران iPhone 5S پیش از این هم یک مدل قدیمی‌تر آیفون را داشته‌اند و به عبارت دیگر، گوشی هوشمند خود را به‌روز کرده‌اند.
 
گوشی هوشمند iPhone 5S بازار خوبی دارد و با این وجود، اندروید همچنان محبوب‌ترین سیستم‌عامل در بریتانیا محسوب می‌شود. اندروید هم‌اکنون 56 درصد بازار سیستم‌های عامل موبایلی را در اختیار دارد که سهم iOS از این بازار به 29 درصد و سهم ویندوز فون هم به 12 درصد می‌رسد. بلک‌بری هم 3 درصد بازار موبایلی بریتانیا را در اختیار گرفته است.
 
این طور که بررسی‌ها نشان داده است، در کشور بریتانیا به‌ازای هر سه دستگاه iPhone 5S که فروخته می‌شود، یک دستگاه iPhone 5C هم به فروش می‌رسد که این مسئله نشان می‌دهد مدل ارزان گوشی جدید اپل چندان محبوبیت ندارد.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.