رگولاتوری

فناوری اطلاعات

December 3, 2013
20:34 سه شنبه، 12ام آذرماه 1392
کد خبر: 59216

با تایید مقام معظم رهبری؛ حکم دبیر جدید شورای‌ عالی فضای مجازی ابلاغ شد

متن حکم حجت الاسلام والمسلمین دکتر روحانی به این شرح است:
جناب آقای مهندس محمد حسن انتظاری
در اجرای ماده ی (۲) آیین نامه ی داخلی شورای عالی فضای مجازی کشور مصوب ۱۳۹۱.۴.۱۰ آن شورا، با عنایت به تخصص و تجربیات ارزنده ی جناب عالی، به موجب این حکم به عنوان «دبیر شواری عالی و رئیس مرکز فضای مجازی کشور» برگزیده می شوید.
شایسته است با بهره گیری از آرای صاحب نظران و متخصصان ذیربط و استفاده از توان علمی و امکانات مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی کشور نسبت به تحقق منویات مقام معظم رهبری در این مهم، اهتمام ویژه معمول دارید.
توفیق شما را در انجام وظایف محوله با رعایت اصول قانون مداری، اعتدال گرایی و منشور اخلاقی دولت تدبیر و امید، از خداوند متعال مسئلت می نمایم.
حسن روحانی-رئیس جمهور و رئیس شورای عالی فضای مجازی
دو روز پیش حکم دبیر شورای عالی فضای مجازی که توسط رئیس‌جمهوری به شورا پیشنهاد ‌شده بود، پس از کسب رأی در شورا و تایید مقام معظم رهبری ابلاغ شد.
 
در حکم رئیس جمهور و رئیس شورای عالی فضای مجازی کشور آمده است:
 
جناب آقای محمد حسن انتظاری، در اجرای ماده (2) آیین نامه داخلی شورای عالی فضای مجازی کشور مصوب 10/4/1392 آن شورا، با عنایت به تخصص و تجربیات ارزنده جناب عالی، به موجب این حکم به عنوان " دبیر شورای عالی و رییس مرکز فضای مجازی کشور" منصوب می شوید.
 
شایسته است با بهره گیری از آرای صاحب نظران و متخصصان ذیربط و استفاده از توان علمی و امکانات مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی کشور نسبت به تحقق منویات مقام معظم رهبری در این مهم، اهتمام ویژه معمول دارید.
 
توفیق شما را در انجام وظایف محوله با رعایت اصول قانون مداری، اعتدال گرایی و منشور اخلاقی دولت تدبیر و امید، از خداوند متعال مسالت می‌کنیم.
 
فارس هم در این زمینه خبر داد : محمود واعظی امروز در مراسم معارفه رئیس جدید مرکز تحقیقات مخابرات ایران و پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: تنها سه شورای‌عالی امنیت ملی، شورای‌عالی انقلاب فرهنگی و شورای‌عالی فضای مجازی، در کشور در بالاترین رده وجود دارند.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: دو شورای‌عالی امنیت ملی و انقلاب فرهنگی، میراث حضرت امام (ره) است و شورای‌عالی فضای مجازی توسط مقام معظم رهبری تشکیل شده است.
 
واعظی گفت: جلسات شورای‌عالی فضای مجازی یک و نیم ماه یکبار برگزار می‌شود.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به انتخاب انتظاری برای دبیری شورای‌عالی فضای مجازی، افزود: با توجه به اینکه از ابتدای انقلاب با آقای انتظاری همکار بوده‌ام، کسی را بهتر از ایشان برای دبیری این شورا پیدا نکردیم.
 
وی گفت: وقتی آقای انتظاری به عنوان دبیر شورا به رئیس‌جمهور پیشنهاد شد، وی استقبال کرد و پس از تأیید رئیس‌جمهور، آقای انتظاری توسط رئیس جمهور به عنوان دبیر شورا به شورا پیشنهاد شد که با استقبال شورا رأی بالایی کسب کردند.
 
وی ادامه داد: این پیشنهاد را خدمت مقام معظم رهبری بردیم و در تماسی که از دفتر ایشان با من گرفته شد، متوجه نظر مساعد ایشان شدم. خوشبختانه آقای انتظاری آزمون تعهد، تقوا ، تخصص و ایمان خود را پس داده‌اند و نسبت به دغدغه‌ها و نگرانی‌هایی که همواره نسبت به شورا وجود داشته آگاهند.
 
واعظی گفت: دو روز پیش حکم آقای انتظاری امضا شد و با توجه به مشغله‌های کاری رئیس جمهور، امروز رفتم دفتر وی و حکم را تقدیم کردم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.