باندپهن

رگولاتوری بازهم برای پرداخت حق امتیاز به داتک مهلت داد اما اجازه جذب مشترک جدید ندارد/داتک: همچنان مشترک جذب می‌کنیم

datak.png

تسنیم نوشت: کرکره سرویس وایمکس رهام داتک قرار بود از امروز طبق اعلام پیشین سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، پایین آید اما این شرکت با تعهدی ۱۰ روزه به رگولاتوری در راستای پرداخت حق امتیاز پروانه، توانست وایمکس‌اش را سر پا نگاه دارد.
 
مشترکان وایمکس شرکت رهام داتک از روز گذشته می‌بایست سرویس‌شان قطع می‌شد و عملا از امروز کرکره خدمات وایمکس این اپراتور پایین می‌آمد زیرا براساس نظر معاون نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری فعالیت این شرکت در زمینه وایمکس غیرمجاز بود.
 
اما طی تماسی با اپراتور این شرکت متوجه شدیم که همه چیز طبق روال عادی پا برجاست و نه تنها مشترکان قدیمی همچنان شارژ می‌شوند، بلکه مشترکان جدید هم می‌توانند متقاضی سرویس وایمکس باشند.
 
این در حالی است که رگولاتوری پیش از این گفته بود که مشکل این اپراتور سرویس‌دهنده، ناشی از عدم توانایی در حصول مجوزهای لازم برای ارائه سرویس‌های ارتباطات بی‌سیم مبتنی بر فناوری وایمکس است.
 
سازمان تنظیم مقررات پیش از این و حدود یازده روز پیش هم خبر از این موضوع داده و از مشترکان رهام داتک خواسته بود که برای جلوگیری از قطع سرویس‌دهی و بروز مشکلات، سرویس دهنده خود را عوض کنند و از شرکت‌هایی نظیر ارتباطات مبین‌نت، خدمات ارتباطی ایرانسل، رایانه دانش گلستان و مشارکتی سیار اصفهان استفاده کنند زیرا به مرور و تا ۱۲ آذر ماه سرویس آن‌ها به طور کامل قطع خواهد شد.
 
البته رهام داتک هم موظف شده بود که براساس دستور رگولاتوری، با مشترکان خود تسویه حساب کند و جذب مشتری جدیدی نداشته باشد.
 
اما این رویه و جالب‌تر از هر چیز کذب دانستن این خبر توسط اپراتور رهام داتک باعث شد تا تماسی با معاونت نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی داشته باشیم و از نحوه چند و چون ماجرا بیشتر مطلع شویم.
 
لذا، حسن رضوانی به تسنیم گفت: اگر این شرکت در چارچوب مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات عمل کند، مشکلی با آن نخواهیم داشت و چالش اصلی این شرکت که منجر به صدور رای توقف سرویس شد، عدم پرداخت حق الامتیاز پروانه بود.
 
وی افزود: این شرکت بخشی از حق الامتیاز خود را پرداخت کرده و بخشی دیگر از آن مانده که برای پرداخت آن از ما مهلت خواسته و متعهد شده که مابقی را هم پرداخت کند.
 
معاون رگولاتوری در پاسخ به این سوال که چه مدت زمانی برای تعهد این شرکت در نظر گرفته شده است، گفت: زمان زیادی در نظر گرفته نشده است؛ اگر ظرف یک هفته تا ۱۰ روز آینده به تعهدش عمل نکند، مجبوریم سرویس وایمکس آن را تعطیل کنیم.
 
البته رضوانی گفته که این شرکت در مدت زمان تعهد پرداخت حق الامتیاز، اجازه جذب مشترک جدید را ندارد و اگر این کار را انجام دهد، تخلف به حساب می‌آید.
 
 
رهام: همچنان مشترک جذب می‌کنیم
 
این در حالی است که این شرکت همچنان مشترک جدید می‌گیرد و اپراتور آن معتقد است نه تنها مشترکان قدیمی را شارژ می‌کنیم بلکه جذب مشترک جدید هم داریم.

​​