بازی

فناوری اطلاعات

December 4, 2013
21:48 چهارشنبه، 13ام آذرماه 1392
کد خبر: 59239

عرضه بازی FIFA 14 برای PS4 و Xbox One

اگرچه این روزها توضیحات کاملی در مورد کنسول‌های بازی Xbox One مایکروسافت و PlayStation 4 سونی منتشر شده است، اما باید توجه داشته باشید که امکانات و قابلیت‌های این دو محصول تمام نشده و هنوز همه چیز در مورد آن‌ها بازگو نشده است.
 
این روزها که تعداد بیشتری بازی برای این دو محصول روانه بازار می‌شود، از قابلیت‌های جدید آن‌ها رونمایی می‌شود و کاربران بیشتر با این دو دستگاه آشنا می‌شوند. به‌خصوص هم‌اکنون که بازی ورزشی FIFA 14 برای علاقمندان به مسابقات فوتبال، برای کنسول بازی PS4 سونی عرضه شده است، بازار این کنسول‌ها داغ‌تر می‌شود.
 
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، پیش‌ از این نسخه‌های قبلی این بازی برای کنسو‌ل‌های PS3 و Xbox 360 روانه بازار شده بود. اما طی چند هفته گذشته که دو کنسول جدید به دست کاربران رسیده‌اند، شرکت تولیدکننده بازی‌های رایانه‌ای EA Sports به این نتیجه رسیده است که باید نسخه جدید بازی را برای کاربران عرضه کند.
 
اگر بخواهیم بازی FIFA 14 را در حالت کلی بررسی کنیم، به این نتیجه می‌رسیم که این محصول شبیه به نسخه قبلی خود ساخته شده است که چند ماه قبل وارد بازار شد. اما نگاه دقیق‌تر نشان می‌دهد که این بازی با برخی قابلیت‌های جدیدتر، با دو کنسول PS4 و Xbox One سازگار شده است.
 
البته باید توجه داشته باشید که این بازی کامل نشده است و برخی قابلیت‌هایی که کاربران منتظر آن بودند را شامل نمی‌شود. به عنوان مثال، در این بازی خبری از قابلیت Tournament Mode نیست و بنابراین، اگر قصد داشته باشید یک مسابقه فوتبال با دوستان خود ترتیب دهید، دچار مشکل می‌شوید. باید توجه داشت که این قابلیت در بیشتر نسخه‌های اخیر بازی FIFA وجود داشته است.
اگر بخواهیم بازی FIFA 14 را در حالت کلی بررسی کنیم، به این نتیجه می‌رسیم که این محصول شبیه به نسخه قبلی خود ساخته شده است که چند ماه قبل وارد بازار شد.
از دیگر قابلیت‌هایی که برای این بازی لحاظ نشده است می‌توان به Be a Pro و Career اشاره کرد که در این نسخه وجود ندارد.
البته اینها قابلیت‌هایی نیستند که باعث شوند بازی FIFA 14 را کنار بگذارید. زیرا از هم‌اکنون پیش‌بینی شده است که این بازی برای هر دو کنسول یاد شده در تعطیلات پایان سال جاری میلادی فروش بالایی خواهد داشت.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.