اینترنت و شبکه

رگولاتوری

فناوری اطلاعات

December 4, 2013
22:16 چهارشنبه، 13ام آذرماه 1392
کد خبر: 59242

انتظاری: بررسی علمی جدیدی روی معماری شبکه ملی اطلاعات خواهیم داشت

دبیر شورایعالی فضای مجازی گفت: سعی می‌کنیم بررسی علمی جدیدی روی معماری شبکه ملی اطلاعات داشته باشیم و در جلسه ای که تا سه هفته دیگر برگزار می شود معماری این شبکه را تکمیل کنیم.
 
محمد حسن انتظاری در گفت‌وگو با تسنیم، درباره زمان تشکیل جلسه بعدی شورایعالی فضای مجازی اظهار کرد: حدود دو تا سه هفته دیگر جلسه شورا برگزار می‌شود و هم‌اکنون در حال آماده کردن دستور کار آن هستیم.
وی درباره موضوع این جلسه نیز عنوان کرد: موضوعیت این جلسه، شبکه ملی اطلاعات خواهد بود و تلاش می‌کنیم معماری این شبکه در این جلسه تکمیل شود.
او افزود: با توجه به اینکه طراحی و اجرای این شبکه از اولویت‌های بالای ماست، در این راستا با وزارتخانه‌های متعددی به خصوص وزارت ارتباطات در تماس بودیم و هستیم.
دبیر شورایعالی فضای مجازی در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود هیچ معماری از این شبکه در گذشته وجود نداشته است، آیا این موضوع صحت دارد؟ به تسنیم گفت: سعی می‌کنیم بررسی علمی جدیدی روی معماری این شبکه داشته باشیم.
 
مرکز تحقیقات مخابرات را تا حد امکان اصلاح کردیم
دبیر شورایعالی فضای مجازی گفت: اصلاحات تا حد امکان را برای مرکز تحقیقات مخابرات انجام دادیم و آن را صحیح و سالم تحویل رئیس جدید می دهیم.
محمد حسن انتظاری –دبیر شورایعالی فضای مجازی- در مراسم تودیع و معارفه روسای سابق و جدید مرکز تحقیقات مخابرات با اشاره به اینکه امروز، روز بسیار خوبی است، اظهار کرد: از این جهت روز خوبی است که بعد از کش و قوس ها، مرکز تحقیقات مخابرات به حالت پایدار بازگشت و هم اکنون در طی یک فرایند اداری است تا تثبیت شود.
وی ادامه داد: این مرکز یک نهاد انقلابی است و به یمن فعالان اش در زمان جنگ و بعد از آن، توسعه چشم گیری در فناوری کشور داشته است.
او با اشاره به اینکه براری –رئیس سابق این مرکز- زحمات زیادی برای این مجموعه کشیده است، گفت: امیدواریم اجرشان با خدا باشد.
دبیر شورایعالی فضای مجازی همچنین درباره رئیس جدید این مرکز نیز ابراز کرد: قرار بود از حضور خوانساری –رئیس جدید- در مرکز ملی فضای مجازی بهره مند شویم اما تقدیر این شد که ایشان در مرکز تحقیقات مخابرات باشد و امیدواریم در زمینه طرح های ملی، کلان و راهبردی تعامل خوبی با شورایعالی فضای مجازی و مرکز ملی داشته باشد.
او در پایان گفت: اصلاحات تا حد امکان را برای این مرکز انجام دادیم و مرکز تحقیقات را صحیح و سالم تحویل ایشان می دهیم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.