اینترنت و شبکه

باندپهن ثابت

رگولاتوری

فناوری اطلاعات

مخابرات فضایی

December 5, 2013
18:43 پنجشنبه، 14ام آذرماه 1392
کد خبر: 59254

وزیر ارتباطات: مانعی برای ورود شرکتهای خصوصی به حوزه پهنای باند وجود ندارد

وزیر ارتباطات گفت: قرار است در پنج شبکه اجتماعی که در داخل کشور فعالیت دارند و پربازدید هستند، عضو شوم و سپس در شبکه‌ای که مورد استقبال بیشتری از مردم قرار گرفت فعالیت خود را ادامه دهم. اگر این تجربه، تجربه مناسبی باشد از رییس جمهوری نیز خواهش می‌کنم که در این شبکه‌ها عضو شوند.
 
به گزارش ایسنا، محمود واعظی در جمع خبرنگاران درباره پهنای باند و سرعت اینترنت گفت: ما در حال تلاش هستیم تا پهنای باند و سرعت اینترنت را توسعه دهیم.
 
او در رابطه با شبکه‌های اجتماعی خارجی افزود: رفع فیلتر این شبکه‌ها تنها مربوط به وزارت فناوری و ارتباطات نیست.
 
واعظی در رابطه با انحصار پهنای باند که در دست شرکت ارتباطات زیرساخت است مطرح کرد: ما هیچ محدودیتی برای ورود شرکتهای خصوصی در زمینه ورود پهنای باند نداریم اما باید به این موضوع توجه کرد که اگر پهنای باند پالایش نشود فایده‌ای نخواهد داشت. هر شرکت خصوصی که خواستار ورود پهنای باند به کشور است می‌تواند پهنای باند را خریداری کرده و به شرکت ارتباطات زیرساخت بفروشد و سپس این شرکت پهنای باند مورد نظر را در اختیار مردم قرار خواهد داد.
 
وزیر فناوری اطلاعات در رابطه با بخش‌های جدا شده از وزارتخانه عنوان کرد: تمامی این بخش‌ها به وزارتخانه بازگشته است و تنها سازمان فضایی از این بخش‌ها مستثنی است که این موضوع نیز در حال بررسی است. در رابطه با شورای عالی فناوری نیز این شورا در وزارتخانه است و در این وزارتخانه خواهد ماند و دبیرخانه آن نیز فعال می‌شود.
 
وی در رابطه با نمایشگاه الکامپ افزود: برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی باعث همبستگی بیشتر بین بخش خصوصی و دولتی می‌شود و ما باید در نزدیک‌تر کردن بخش خصوصی به دولتی تلاش کنیم.
 
جهانگرد – رییس سازمان فناوری اطلاعات – هم در رابطه با شبکه ملی اطلاعات گفت: شبکه ملی اطلاعات از نظر نقطه اجرایی وجود داشته اما به عنوان یک دهکده گسترده در کشور برنامه آن در دست احداث است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.